عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۵۰۹
تاریخ انتشار : ۲۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۹:۴۸
حجت الاسلام مصطفی کرمی، حاج مهدی مختاری، حاج حیدر خمسه و کربلایی سعید محمدی در بیت الحسین
جریان نفاق، بعدها تصمیم گرفتند برای جغرافیای سیاسی بعد از نبی مکرم اسلام برنامه ریزی کنند، این برنامه ریزی هم یک پروژه ای بود در سه فاز که فاز اولش فتح خاکریز خلافت بود...

  هیئت خیمه گاه کربلا

صوت عزاداری 

   عقیق: مراسم عزاداری حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در حسینیه بیت الحسین علیه السلام برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام و المسلمین مصطفی کرمی سخنرانی کرد و حاج مهدی مختاری، حاج حیدر خمسه و کربلائی سعید محمدی به مداحی در رثای سرور زنان عالم پرداختند.

   در ادامه گزیده ای از سخنرانی شیخ مصطفی کرمی را بخوانید:

* جریان نفاق در زمان نبی مکرم اسلام صلوات الله علیه، قدرت مقابله و رویارویی را نداشت، مگر دو سه تحرک که نافرجام ماند.

* جریان نفاق، بعدها تصمیم گرفتند برای جغرافیای سیاسی بعد از نبی مکرم اسلام برنامه ریزی کنند، این برنامه ریزی هم یک پروژه ای بود در سه فاز که فاز اولش فتح خاکریز خلافت بود، که با کودتایی که سران سقیفه در سقیفه انجام دادند و از موج سواری و عوام فریبی و فرصت طلبی استفاده کردند.

* پیغمبر صلوات الله علیه یک شبه مردم را دین دار نکرد، بیست و سه سال طول کشید، اول دین یک کلمه بیشتر نبود، قولوا لا اله إلّا الله تفلحوا، این دینی که ما داریم، رساله عملیه، این در طی بیست و سه سال در مواقف و مواطن کثیره اینها ابلاغ شد و بعد در برنامه عبادی و مناسک شرعی قرار گرفت.

* بدعت یعنی « إدْخالُ ما لَیْسَ مِنَ الدِّینِ فی الدِّینِ » یعنی آدم یک چیزی که هیچ سبقه دینی ندارد، منشا متافیزیکی و ماورائی ندارد، دستور خدا نیست، به این عنوان که این از ناحیه خدا نازل شده انجام بدهد، این را ما اصطلاحا به آن می گوییم بدعت.

* یکی از احکامی که در آن بعد از وفات پیامبر دستکاری شد این است که آمدند ازدواج موقت را تعطیل کردند. گفتند: این یک بحث موقتی بوده است، ما با سربازان می رفتیم بیرون و خلاصه در مرزها بودیم و مرز رم بودیم و مرز ایران بودیم و دخترها اینطوری بودند و آنطوری بودند و برای اینکه به خطر نیافتند ازدواج موقت انجام می دادند و این برای آن موقع بود، وقتی هم که می خواست آن را تعطیلش بکند گفت: « متعتان کانتا فی عهد رسول الله محللتان و أنا اُحرّمهما ... ».

* امام صادق علیه السلام می فرمایند: بلائی که سر صد و بیست و چهار هزار پیغمبر صلوات الله علیهم اجمعین، سلسله جلیله نبوت، در طول عمرشان آمد همه اینها را یک جا جمع کن در دو ساعت همه اش را به اباعبدالله تحمیل کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۱
سامان
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۰۸ - ۱۳۹۳/۰۱/۲۰
0
0
خدا قبول کنه از همه
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین