عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۵۰۳
تاریخ انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۴:۴۱
مرحوم کفعمی نیز در کتابش آورده است: اگر آب حاصل از شستن نوشته سوره حج را بر جایگاه والی یا قاضی بیدادگری بریزند، قدرتش از او گرفته می شود.

عقیق:برای هر یک از سوره ها و حتی تک تک آیات قرآن آثار و برکاتی است که اطلاع از آنها حتی برای جزئی ترین مسائل زندگی راهگشا است و ما را از دنباله روی از سراب هایی همچون مکاتب فکری مختلف و عرفان های کاذب بی نیاز می کند، چراکه بنابر قول الهی قرآن "تبیان لکل شیء" است. از این رو در این نوشتار به خواص سوره مبارکه حج و آثار و برکات آن پرداخته می شود.
سوره مبارکه حج بیست و دومین سوره و از سور مدنی قرآن است که 78 آیه دارد و به مناسبت اینکه در آیات 26 تا 37 این سوره مبارکه مطالبی پیرامون ساخت کعبه و آثار فریضه سیاسی، اجتماعی و عبادی حج و اعمال آن گفته شده "حج" نام گرفته است.
از رسول اکرم (ص) روایت است هر کس سوره حج را قرائت کند خداوند به تعداد تمام کسانی که حج و عمره به جای آورده اند، پاداش حج و عمره به او می دهد. (1)
امام صادق (ع) نیز فرموده اند: هر کس هر سه روز یک بار سوره حج را تلاوت کند، در همان سال به زیارت خانه خدا نایل خواهد شد و اگر در سفر حج از دنیا برود، وارد بهشت خواهد شد. راوی می گوید به امام (ع) عرض کردم: اگر فرد، مخالف ما و عقاید ما باشد نیز همین فضیلت را دارد؟ امام (ع) فرمودند: در بعضی از عذاب ها به او تخفیف داده می شود.(2)
همچنین از ایشان روایت است کسی که سوار کشتی باشد و هفت مرتبه سوره مبارکه حج را قرائت کند به یاری حق تعالی در امنیت بوده و از خطر غرق شدن مصون می ماند. (3)
علاوه بر این، گفته شده اگر سوره حج را بنویسند و پس از شستن از آن آب بر جایگاه سلطان و حاکم ستمگری بپاشند، حکومت او به اذن خدا از بین خواهد رفت. مرحوم کفعمی نیز در کتابش آورده است: اگر آب حاصل از شستن نوشته سوره حج را بر جایگاه والی یا قاضی بیدادگری بریزند، قدرتش از او گرفته می شود. (4)


پی نوشت ها:
1- مجمع البیان، ج 7، ص 123
2- بحارالانوار، ج 92، ص 285
3- خواص الایات، ص 91
4- المصباح، ص 456

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین