عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۴۷۱
تاریخ انتشار : ۱۹ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۱۲
بارش چند دقيقه‌اي باران در مكه مكرمه، خوشحالي زائران حاضر در جوار بيت‌الله الحرام و به راه افتادن سيلاب در خيابان‌هاي مكه را در پي داشت.

عقیق: پس از چند روز گرماي آزاردهنده هوا و وجود ريزگردها در آسمان مكه، سرانجام سقف ابري مكه به روي رحمت الهي گشوده شد و باران براي دقايقي، چهره شهر را شست‌وشو داد.
باران كه عصر يكشنبه فقط براي چند دقيقه بر سر شهروندان و زائران اين شهر باريد، موجي از شادماني را در مردم ايجاد كرد. رانندگان با گشودن پنجره‌هاي اتومبيل خود، به تماشاي باران پرداختند و زائران با خروج از هتل و جمع شدن در حاشيه خيابان، نظاره‌گر بارش رحمت الهي بودند.
يكي از شبكه‌هاي تلويزيون عربستان نيز كه همواره تصاوير مسجدالحرام را به صورت زنده و با قرائت قرآن پخش مي‌كند، با بارش باران، تصاويري از غار حراء پخش كرد و سپس رودخانه‌اي را در كنار شهر مكه به تصوير كشيد كه با بارش باران، آب فراواني در آن جاري شده است.
اين شبكه، پس از آن، مسجدالحرام را در حالي نشان داد كه حجر اسماعيل براي جلوگيري از ازدحام و هجوم زائران براي نوشيدن آب ناودان طلا بسته شده بود.
بارش باران، فقط
۳ دقيقه به طول انجاميد، اما به دليل شدت آن، اغلب خيابان‌هاي شهر مكه با سيلاب مواجه شد كه تصاوير آنها را مشاهده مي‌كنيد.
گرما و آلودگي هوا طي چند روز گذشته، موجب شدت گرفتن بيماري در مكه مكرمه و افزايش مراجعات زائران به پزشكان ايراني شده بود.










منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین