عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۴۴۵
تاریخ انتشار : ۲۰ ارديبهشت ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۲
معاون وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه «زنگ اذان و نماز» الزامی است و بخشنامه آن نیز به همه مدارس سراسر کشور اعلام شده است، افزود: اقامه نماز کاملا اختیاری است و برای نخواندن نماز هیچ امتیاز و نمره‌ای از دانش‌آموزان کسر نمی‌شود.

عقیق: مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی و فرهنگی وزیر  آموزش و پرورش با ارائه گزارشی از عملکرد معاونت پرورشی و فرهنگی گفت: نقش دیگر حوزه‌های آموزش و پرورش در امر تربیت کمتر از حوزه پرورشی نیست.
 
وی تدوین برنامه جامع نظام آموزشی و ارتقای کیفیت مربیان و مشاوران تربیتی را از جمله محوری‌ترین برنامه‌های وزیر آموزش و پرورش عنوان کرد و یادآور شد: محقق شدن این هدف کلان در حوزه معاونت پرورشی و فرهنگی از برنامه‌های سال 93 است.
 
کفاش هماهنگی‌های انجام شده با مرکز برنامه‌ریزی منابع انسانی و فناوری اطلاعات را در راستای طراحی دوره‌های آموزشی ضمن خدمت کوتاه مدت برای مربیان و مشاوران تربیتی طی سال 93 عنوان کرد.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش همچنین هماهنگی های انجام شده با دانشگاه فرهنگیان را مهم ارزیابی کرد و گفت: در حال حاضر در حوزه کارشناسی ارشد برای مشاوران تربیتی رشته تحصیلی ویژه‌ای پیش‌بینی شده است.
 
وی با بیان اینکه «زنگ اذان و نماز» الزامی است و بخشنامه آن نیز به همه مدارس سراسر کشور اعلام شده است، افزود: اقامه نماز کاملا اختیاری است و برای نخواندن نماز هیچ امتیاز و نمره‌ای از دانش‌آموزان کسر نمی‌شود.
 
کفاش درباره برنامه جدید آموزش و پرورش برای مدارس قرآنی نیز گفت: مدارس قرآنی همچنان به قوت خود باقی است و آموزش و پرورش برنامه‌ای برای افزایش تعداد این نوع مدارس ندارد بلکه در صدد توسعه کیفی و ارتقای برنامه‌های آن است.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: امیدوارم وی با تعامل درونی با کارشناسان و ترمیم ساختارهای موجود بتوانند زمینه فعالیت گسترده در عرصه قرآن، عترت و نماز را فراهم نماید و با ایجاد اتاق‌های فکر و استفاده از نخبگان به زودی به موفقیت‌هایی در این زمینه دست یابیم.
 
معاون پرورشی و فرهنگی وزیر  آموزش و پرورش تعدد تشکّل‌های دانش‌آموزی را یک فرصت دانست و افزود: باید این تشکّل‌ها را در کنار هم قرار داده و با نظام‌مند کردن فعالیت آنان زمینه بهره‌وری مناسب و حداکثری را فراهم کنیم که در این راستا دستورالعملی برای هماهنگ کردن فعالیت تشکّل‌ها تدوین و ارائه خواهد شد.
 
کفاش در پایان گفت: به اعتقاد وزیر آموزش و پرورش سازمان دانش‌آموزی باید برای انجام مأموریت خود؛ یعنی تربیت اجتماعی دانش‌آموزان تقویت و توسعه یابد و سال 93، سال شکوفایی مجدد سازمان دانش‌آموزی است.


منبع:فرهنگ


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین