عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۴۱۵
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
آیت‌الله علوی‌گرگانی:
آیت‌الله علوی گرگانی با بیان این‌که «افرادی در جریان انقلاب حضور داشتند، ولی از مسیر منحرف شدند» گفت: باید مواظب باشیم از مسیر اصلی انقلاب منحرف نشویم.
عقیق: این مرجع تقلید در جمع گروهی از مدیران جذب و گزینش نیروی انتظامی سراسر کشور اظهار کرد: نوروز امسال با ایام فاطمیه تقارن یافته بود؛ بنابراین لازم است در این روزها بیشتر به سیره و الگوهای رفتاری حضرت زهرا(س) توجه داشته باشیم تا بتوانیم رسالت و وظیفه خود را بهتر از گذشته انجام دهیم.

وی با اشاره به دو گروه حق و باطل افزود: کسانی که سخنان حق را می‌شنوند دو دسته هستند؛ گروهی که تاکنون آن حرف‌ها را نشنیده‌اند و گروهی هم که هنوز آگاهی لازم را به دست نیاورده‌اند.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه قم با بیان این‌که «برداشت‌های مختلف از سخنان علما و بزرگان همواره وجود داشته است» گفت: هر کس صاحب عقل و کمال باشد منظور حقیقی سخنان را در می‌یابد.

وی ادامه داد: گاهی هدف اصلی سخن، پنهان است و در قالبی دیگر گفته می‌شود که در اینجا استفاده از عقل می‌تواند ما را به منظور واقعی برساند و حتی ممکن است کسی سخنی را برای دیگران نقل کند و آنها بهتر دریابند.

علوی گرگانی با اشاره به روایتی از حضرت محمد(ص) که فرموده‌اند، خداوند رحمت کند کسی را که سخن مرا به دیگران برساند، گفت: این گفتار به آن دلیل است که ممکن است دیگران بهتر به ذات و منظور سخن آن حضرت دست یابند.

این مرجع تقلید با بیان این‌که «قرآن کریم دارای 70 باب و لایه درونی است «خاطرنشان کرد: هر کس قرآن را به رأی خود تفسیر کند جایگاهش در آتش است؛ زیرا نمی‌توانیم سخن خدا را به میل خودمان تبیین کنیم.

این استاد خارج فقه حوزه علمیه با اشاره به افرادی که در جریان انقلاب حضور داشتند، ولی از مسیر منحرف شدند، بیان کرد: از خداوند می‌خواهیم عاقبت همه ما را ختم به خیر کند، زیرا هیچ کس نمی‌داند فردایش چگونه است و به چه سرنوشتی دچار خواهد شد.

آیت الله علوی گرگانی تصریح کرد: در مشکلات و فشارهای زندگی نباید ظرفیت و تحمل خود را از دست بدهیم، بلکه باید همواره توکل بر خداوند و توسل به ائمه اطهار(ع) سرمشق زندگی ما باشد.

 

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین