عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۲۹۹
تاریخ انتشار : ۱۸ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان عنوان کرد:
مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان در دیدار با نزار القطری گفت: اشعار آیینی در یک جامعه دین باور به «فرهنگ دینی» تبدیل می‌شود.
عقیق: در این دیدار حجت‌الاسلام مهدوی در دیدار با نزار القطری اظهار کرد: کار مداحان پیوند دادن قلب‌های مردم به ائمه اطهار(ع) است که با اخلاص و توکل پدید می‌آید و ارزش بسیار والایی دارد.

وی افزود: از آنجا که عشق و ولای اهل بیت (ع) و پیوند جوانان و نوجوانان ما با خاندان عصمت و طهارت(ع)، تا حد زیادی، آنان را در برابر مفاسد و تهاجم فرهنگی و دین گریزی بیمه می‌کند، ضروری است که به این مساله مهم، جدی‌تر نگریسته شود.

مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان، اظهار کرد: اشعار مدح و مرثیه، در یک جامعه دین باور به «فرهنگ دینی» تبدیل می‌شود لذا هدایت و پاکسازی و آفت زدایی از این موضوع مهم دینی، بسیار ضروری است و باید مورد توجه و اهتمام جدی مداحان و شعرای آیینی قرار گیرد.

مهدوی در پایان سخنان خود با اشاره به این‌که «دشمن قصد دارد جایگاه مداحی و هیئات‌ مذهبی را تضعیف نماید» تصریح کرد: بی‌محتوا کردن روضه‌خوانی‌ها و مداحی‌ها یکی از مهمترین اهداف دشمن برای ضربه زدن به اسلام و نظام اسلامی ایران است.

در ادامه این دیدار نزار القطری نگاه مدیر کل تبلیغات اسلامی لرستان به مقوله مداحی را قابل تقدیر دانست و گفت: نگاه کینه توزانه دشمن، برنامهریزی و هزینهکردن سرمایههای کلان جهت به انحراف کشاندن مداحی و هیئات مذهبی در سفرهایی که به کشورهای مختلف داشتم کاملا آشکار و مشخص بود.

وی افزود: ساماندهی مداحان امری لازم و ضروری است و باید با شناخت آسیب‌ها و حذف سبکهای غیر متعارف در رفع نقاط ضعف مداحان اهتمام جدی داشته باشیم.

وی در پایان سخنان خود رعایت شئون اخلاقی،‌ دینی و عقلی در روضه‌خوانی‌ها و تلاش برای معرفی شخصیت اهل بیت(ع) با بیان واقعیت‌ها را مورد تأکید قرار داد.


منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین