عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۲۰۳
تاریخ انتشار : ۱۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۱:۴۲
میل حضور بیشتر در جوار خانه خدا، بیماری و معذوریت های شرعی از جمله مسائلی است که موجب تمدید حضور افراد در مکه می‌شود؛ اما آیا می‌دانید حضور خارج از برنامه در این شهر، چقدر هزینه دارد؟

عقیق: مسئول پشتیبانی ستاد عملیات عمره در این باره گفت: این درخواست از سوی تعداد فراوانی از زائران مطرح می‌شود، اما به دلیل به هم ریختن برنامه سفر کاروان‌ها، با این درخواست‌ها موافقت نمی‌شود.

سیدمهران محمودی با بیان اینکه افراد عادی، معمولاً همراهان بیماران و بانوان دارای عذر شرعی هستند، تصریح کرد: ظرف 3 ماه گذشته، تنها با درخواست تمدید حضور 150 نفر موافقت شده که این تعداد در برابر درخواست‌ها و اصرارهای مکرر زائران، رقم بسیار کمی است. چرا که اگر قرار باشد هر زائری خارج از برنامه در مکه مکرمه وقوف کند، برنامه کاروان‌ها دچار اختلال می‌شود.

محمودی، تعداد بیمارانی را که مجبور به تمدید حضور شده‌اند، کم‌تر از 60 نفر اعلام کرد و گفت: بانوانی که برای انجام طواف و اعمالشان عذر شرعی دارند نیز در میان همین تعداد هستند که با درخواست آنان به راحتی موافقت می‌شود تا از این سفر، بیش‌تر استفاده کنند.

وی هزینه تمدید حضور هر نفر را برای سه شبانه‌روز، حداقل 330 ریال سعودی دانست و خاطرنشان کرد: هر یک از زائران باید به ازای هر شب حضور در مکه مکرمه، دست کم 70 ریال و حداکثر 96 ریال سعودی برای اقامت و 40 ریال سعودی برای غذا و پذیرایی خود بپردازند.

مسئول پشتیبانی ستاد عملیات عمره، تمدید حضور بیماران را رایگان اعلام کرد و گفت: افرادی که خارج از برنامه در مکه اقامت می کنند به جای افراد جامانده از سفر به کشور بازمی‌گردند و جز این، تمهید دیگری برای بازگشت آنان به جمهوری اسلامی وجود ندارد. به همین دلیل، نمی‌شود با همه درخواست‌ها موافقت کرد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین