عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۷:۵۳

گزارش مراسم

مراسم شام شهادت حضرت زهرا (سلام الله علیها) با حضور عزاداران فاطمی و محبّان اهل بیت  (علیهم السلام) در حسینیه هیئت طفلان مسلم (علیهما السلام) برگزار شد.

در ابتدای این مراسم گوش جان سپرده شد به نوای ملکوتی حافظ کل قرآن، قاری نوجوان، جناب آقای زاهدی و قرائت حدیث شریف کساء توسط برادر ارجمند،مداح اهل بیت (علیهم السلام)، جناب آقای حاج حسین درویش.

سپس اشعاری توسط شاعر مخلص اهل بیت (علیهم السلام)، جناب آقای حاج مصطفی صابر خراسانی اجرا گردید.

در ادامه مراسم از بیانات خطیب ارجمند حجت السلام محمد برمائی با موضوعیت : " اهل بیت (علیهم السلام) اسوه حسنه برای تمام زمان و قرون " استفاده شد.

ایشان با طرح سوال " انسانی که 1400 سال پیش زندگی می کرده است، آیا می تواند اسوه ی خوبی برای سبک زندگی در حال حاضر و قرن اخیر باشد؟ " سخنان خود را آغاز نمودند و با پاسخ به این سوال سخنان خود را به اتمام رساندند که پاسخ ایشان به این سوال این بود: "باید توجه داشت اهل بیت ما، «اسوه» هستند، نه قدّیس یا الگو، زیرا اگر کسی در ذهن مردم قدّیس شود، دست نیافتنی می شود  و در زندگی فقط اسم آنها باقی می ماند، نه رسم و سبک زندگی آنها و همچنین اگر الگو شوند نهایتا چند بُعد و وجه را در بر می گیرد، نه همه ابعاد و وجوه را ولی اگر اسوه شوند همه بُعد ها و وجه ها را در بر می گیرند  و الگویی همه جانبه می شوند، بنابراین اهل بیت (علیهم السلام) اسوه هستند و باید به این نکته توجه داشت که اسوه یکی مثل انسان های عادی و دست یافتنی است با این تفاوت که مقام انسان کامــــل و متعالی را دارد."

این مراسم با روضه خوانی و مرثیه سرایی ذاکران اهل بیت (علیهم السلام) کربلایی حامد خمسه و کربلایی مجید قناعت جو و اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء و صرف شام بر سر سفره اطعام حضرت فاطمه زهرا (سلام الله علیها) به پایان رسید.

 

        ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

 فایل های صوتی 


  شعر خوانی حاج مصطفی صابر خراسانی


دانلود




سخنرانی حجت الاسلام و المسلمین محمد برمائی


دانلود





مداحی


کربلایی درویش (روضه)


دانلود




کربلایی حامد خمسه


بخش اول  -  بخش دوم




کربلایی مجید قناعت جو


بخش اول  - بخش دوم  - بخش سوم  -  بخش چهارم  -  بخش پنجم



-----------------------------------------------------------------

برای دیدن عکسها در اندازه ی واقعی روی آنها کلیک کنید.













ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین