عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۵۰۷۴
تاریخ انتشار : ۱۴ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۹
آیت الله واعظی، حاج عبدالرضا هلالی، ابراهیم رحیمی و روح الله بهمنی در هیئت الرضا(ع)
آیه شریفه « إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ » نکته های بسیاری دارد؛ صاحب تفسیر المیزان از این آیه استفاده می کند، که حضرت صدیقه طاهره (س) صاحب عصمت محض است.

 گزارش تصویری مراسم

فایل های صوتی مراسم

عقیق: مراسم عزاداری شب شهادت بانوی دوعالم، حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها در هیئت الرضا برگزار شد.

در این مراسم آیت الله محمدتقی واعظی، عضو مجلس خبرگان رهبری سخنرانی کردند و حاج عبدالرضا هلالی، حاج ابراهیم رحیمی و حاج روح الله بهمنی به روضه خوانی حضرت صدیقه طاهره پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی آیت الله واعظی را بخوانید:

* یکی از مسائل مهمی که ما همیشه به آن نیاز داریم،آن را خوب بشناسیم ماهیت سقیفه است.

* به نظر من بهترین بیان، بهترین توضیح و تشریح در شناخت سقیفه تفسیری است که صاحب عصمت مطلق، عصمت محض، این آیه شریفه « إِنَّمَا يُرِيدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ » صاحب تفسیر المیزان از این آیه استفاده می کند، که حضرت صدیقه طاهره سلام الله علیها صاحب عصمت محض است، عصمت مطلق است.

* حتی به اندازه یک ارزن، یک خطا، اشتباه، انحراف در ذات مقدسه صدیقه طاهره وجود ندارد، این خاصیت عصمت است، اگر کسی که عصمت دارد، ما این معصوم را به تعریف قرآن گرفته باشیم، این خصیصه را دارد.

* شمشیر امیرالمومنین به تعبیر یکی از فرزندان قرآن و صاحبان حکمت و فقه و تفسیر، شمشیری که گویا « کلمة الله هی العلیا » بر روی آن شمشیر حک شده بود، جایی بالا نرفت و پایین نیاند مگر اینکه اعلا و پیروز و فاتح بود. منتهی این شمشیر وقتی صحبت خدا و دین بود، دیگر کسی را نمی شناخت، نکیر بود، ناشناس بود برای همه، هر کسی که بخواهد جلوی خدا بایستد، هر کسی که بخواهد جلوی پیامبر بایستد، این شمشیر به اصطلاح لیست دوگانه ای ندارد، این گروه و آن گروه، این یکسان برای همه مخالفین خدا و مخالفین توحید بالا خواهد رفت.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین