عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۹۷۴
تاریخ انتشار : ۱۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۱
مداحی حاج مرتضی طاهری و حاج ذبیح الله ترابی در بیت الأحزان
مرحوم امام(ره) را می گفتند: اگر تمام انبیاء بیایند در زمین دعوایشان نمی شود، چون برای خدا کار می کنند، 124 هزار پیغمبر اگر بیایند با هم اختلاف نمی کنند، برخی زمان ها هم 400 تا از انبیا با هم آمده اند و اختلافی هم نداشتند.

 گزارش تصویری مراسم

عقیق: مراسم عزاداری سرور زنان جهانیان در بیت الأحزان (منزل اصفهانی نژاد) برگزار شد.

در این مراسم حاج ذبیح الله ترابی مداحی کردند و سپس استاد مهدی توکلی به سخنرانی پرداختند. در ادامه نیز حاج مرتضی طاهری به مداحی در رثای بانوی دو عالم، حضرت زهرا سلام الله علیها پرداختند.

در ادامه گزیده ای از سخنرانی استاد حاج مهدی توکلی بخوانید:

* اگر کسی گوش شنوایی برای غیبت نداشته باشد، زمینه های غیبت کور می شود، خشک می شود، اینهایی که گوش می دهند کار را خراب می کنند، حدیث از رسول خداست، شنونده غیبت با گوینده آن هر دو یکی هستند.

* در جند آیه از سوره مبارکه حجرات، ظاهرا نظر خدا این است که اکثر انحرافات از خود برتر بینی است، ریشه پنهانش این است، قبلا هم گفتم: چه کسی دیگران را مسخره می کند، کسی که به خودش می بالد. همه اش از خود برتر بینی است، اگر شما به خودت نبالی هیچ اتفاقی نمی افتد. آدمی محال است که بالاتر از خودش را مسخره کند، اغلب آدم وقتی به خودش می بالد دیگران را مسخره می کند، مثلا خودش زیبا رو است، آدم های زشت را مسخره می کند، خودش ثروتمند است و به ثروتش می بالد، آدم های فقیر را مسخره می کند، خودش دانشمند است، آدم های بی سواد را مسخره می کند.

* یکی از چیزهائی که خدا در قرآن زیاد با آن مبارزه کرده است، خود برتر بینی است، «أنا خیرٌ منه» خدا خیلی بدش می آید به خاطر اینکه خدا گفته «له الکبریاء» یکی از نام های خداوند متکبر است، تکبر فقط به خدا می آید. خدا خودش را از همه برتر می داند؛ خالق است. مالک است، بقیه مِلک او هستند.

* خدا می گوید: «یا أیها الناس، إنا خلقناکم من ذکر أو أنثی» همه شما پدرتان یکی است و مادرتان هم یکی است. چه برتری ای دارید؟ پدرتان حضرت آدم است، رد نظریه داروین، یعنی خداوند به صراحت می گوید، پدر همه آفرینش یک نفر است و مادر همه آفرینش هم یک نفر است. هر چه انسان در زمین است پدرشان (حضرت) آدم است.

* ملاک برتری چیست؟ «إن أکرمکم عند الله أتقاکم» ، که آن هم خدا نمره می دهد، هیچ کس نمی داند که چه کسی برتر است، نمره را خدا می دهد.

* امتیازاتی که بشر به آن فخر فروشی می کند، افتخار می کند، یا غیر اکتسابی است و یا اکتسابی است، خیلی چیزها غیز اکتسابی است، مثلا رنگ پوست، نژاد، قد اصلا اینها که اکتسابی نیست، می ماند امتیازات اکتسابی، که به نظر من آن ها هم دو دسته اند، امتیازاتی که بشر می تواند برود و اکتساب کند، نقش دارد، یکی ثروت است مثلا، یکی زحمت کشیده و ثروتمند شده است.

* خدا رحمت کند مرحوم امام(ره) را می گفتند: اگر تمام انبیاء بیایند در زمین دعوایشان نمی شود، چون نماز شب خوانند، چون برای خدا کار می کنند، 124 هزار پیغمبر اگر بیایند با هم اختلاف نمی کنند، برخی زمان ها هم 400 تا از انبیا با هم آمده اند و اختلافی هم نداشتند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین