عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۸۵۶
تاریخ انتشار : ۱۰ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۵:۲۸
چگونه و با مطالعه چه کتاب هایی می توان اسلام ناب محمدی را شناخت؟

عقیق:دانایی اگرچه با مطالعه و تلاش در جهت دستیابی به علوم جدید ممکن می شود، اما بی شک همه اذعان دارند که با وضعیت جدیدی که علوم به خود گرفته غور و تعمق در همه شاخه های علوم برای همه کس میسر نیست و هر کس می تواند برای رسیدن به مرحله تخصص صرفا در یک علم امید داشته باشد.

لذا مراجعه به اهل فن در هر حوزه ای چیزی است که عقل به آن حکم می نماید. از این رو در این سلسله مطالب به طرح برخی سوالات رایج دینی و مذهبی و پاسخ آن به مخاطبین محترم می‌پردازیم.

پرسش: من می خواهم اسلام ناب محمدی(اسلام حقیقی) را بشناسم. اگر ممکن است کتابی در حد فهم من که دانشجو هستم، معرفی کنید تا دین را درست و صحیح بشناسم.

پاسخ: اهمیت شما برای حفظ دین و ایمان و نگرانی شما جهت از دست دادن آن درخور تقدیر و سپاس است. پیش از معرفی کتاب ها، تذکر نکاتی خالی از لطف نیست.

الف. با توجه به این که شما دانشجو هستید و به طور طبیعی بیشتر اوقات خود را در بیرون از منزل به سر می برید؛ از این رو لازم است در گزینش افراد برای دوستی و رفاقت بیشتر دقّت به خرج دهید. افرادی را به عنوان دوست انتخاب کنید که علاوه بر ایمان به خداوند، و قبر و قیامت، اهل صداقت، امانت و. .. باشند.

ب. با توجه به این که تأثیر گذار ترین چیز برای تربیت و اخلاق، ایمان به مبدأ و معاد است، به عبارت دیگر اگر بدانیم؛ خداوند، ما و اعمالمان را می بیند و روزی نیز باید پاسخ گوی این باشیم؛ در نتیجه طبیعی است که مواظب رفتار و کردار خود باشیم.
ج.: با دعا مأنوس باشید و ارتباطتان را با خداوند سبحان حفظ و تقویت نمایید و همیشه از خداوند برای رهایی از شرّ شیطان استمداد بجویید.

د. ذکر برخی از کتاب ها به معنای بهترین بودن آن نیست. چه بسا کتاب های بهتر دیگری در این بخش وجود داشته باشند.

با توجه به این که قرآن به تمام موضوعاتی که در انسانیت انسان مؤثر است،؛ پرداخته و از طرفی نیز قرآن برای هدایت عموم مردم است و به مباحث پیچیدۀ عقلی فلسفی و کلامی نپرداخته؛ از این رو در صورت امکان دست کم، مطالعۀ یک دوره تفسیر قرآن که با قلم روان نگاشته شده باشد؛ پیشنهاد می شود. به نظر ما تفسیری که برای شما بیشتر، می تواند مفید باشد که هم با قلم روان و هم به مسائل مورد نیاز شما پرداخته باشد؛ تفسیر نمونه است که به همت جمعی از اساتید بزرگ حوزه زیر نظر آیت الله مکارم شیرازی به نگارش در آمده است.


اما کتاب های دیگر
آفریدگار جهان، آیت الله مکارم
عدل الهی، استاد شهید مطهری
انسان و ایمان، استاد شهید مطهری
انسان و سرنوشت، استاد شهید مطهری
جهان بینی توحیدی، استاد شهید مطهری
انسان در قرآن، استاد شهید مطهری
وحی و نبوت، استاد شهید مطهری
آموزش عقاید، استاد مصباح
معاد و جهان پس از مرگ، آیت الله مکارم
معاد، آیت الله شهید دستغیب
معاد، استاد قرائتی 

 

منبع:دانشجو

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین