عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۸۱۵
تاریخ انتشار : ۲۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۲۳:۵۸
یکی از شکفتگی های آفرینش در وجود انسان، فرآیند خواب دیدن می باشد، اما جالب است بدانید این فرآیند بسیار ساده در وهله ی نخست معجزه ای بوده است از سوی خداوند برای گروهی از مردم!

عقیق: در روایتی از امام علی نقی (ع) ذکر شده است که: خواب دیدن در ابتدای آفرینش انسان وجود نداشته است، پس خداوند پیغمبری فرستاد به سوی اهل زمان خود و آنان را بسوی عبادت و اطاعت خداوند فراخواند، پس آنان گفتند: اگر ما اطاعت پروردگار تو را بجا آوریم چه فایده ای برای ما خواهد داشت؟
آن حضرت فرمود: اگر من را اطاعت کنید و به پیروی از خدای من بپردازید، خداوند شما را داخل بهشت می نماید و اگر نافرمانی خداوند را بجا آورید، حق تعالی شما را داخل جهنم خواهد نمود.
پس آن گفتند: بهشت و جهنم چیست و به چه شکل است؟
و چون آن حضرت برای آن ها این دو مکان را وصف کرد، آن ها گفتند: چه زمانی به آن می رسیم؟
آن حضرت فرمود: پس از مُردَن.
گفتند: ما دیده ایم که مردگانمان پس از مردن تبدیل به استخوان شده اند و پوسیده گردیده و راه به جایی نبرده اند و تماماً در قبر خود می مانند و از این رو تکذیب آن حضرت نمودند. پس خداوند خواب دیدن را برای آنان مقرر فرمود، پس به نزد آن پیغمبر آمدند و آنچه در خواب دیده بودند نقل کردند.
پیغمبر فرمود: خداوند بدین وسیله خواسته بر شما حجت را تمام نماید و به شما بفهماند، همانگونه در هنگام خواب دیدن حوادثی بر روح شما می گذرد که بدنتان از آن خبر ندارد و افراد دیگر نیز از آن مطلع نمی گردند، همچنین است پس از مُرَدن که روح شما ثواب و عقاب می شوند، هر چند بدن هایتان در قبرها بپوسد و از هم بپاشند و این خواب دیدن نشانه ای از سوی خداوند بوده است برای شما تا به عالم دیگر ایمان بیاورید و تنها پوسیدن بدن هایتان را در قبر از نظر نگذرانید!


پی نوشت ها:
1- کافی، ج8: 90.
2- حیوة القلوب (تاریخ پیامبران)، ج2: 1307- 1308.

منبع:قدس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین