عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۶۹۷
تاریخ انتشار : ۱۵ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۷
مکیال المکارم. . .
'و اما در حوادث و پدیده هایی که رخ می دهد. پس به راویان حدیث ما مراجعه کنید، به درستی که آنان حجت های من بر شمایند و من حجت الله هستم.'

عقیق: "مکیال المکارم فى فوائد الدعاء للقائم" یکى از کتاب هاى ارزشمند شیعه، نوشته آیت ‏اللّه‏ سیدمحمدتقى موسوى اصفهانى(1348 ـ 1301ق) است که به قصد اداء حق حضرت بقیة‏اللّه(عج) که حقش بر گردن ما افزون‏تر از همه مردم است، احسانش بیشتر و بهتر از همه شامل حال خلق مى‏شود و نعمت ها و منت ها بر ما دارد، به رشته تحریر درآمده است.
اصل کتاب به زبان عربى است و مؤلف در مقدمه مى‏نویسد:
"چون ما نمى‏توانیم حقوق آن حضرت(ع) را ادا نماییم و شکر وجود و فیوضاتش را آن طور که شایسته است، بجا آوریم بر ما واجب است آن مقدار از اداى حقوق آن حضرت را که از دستمان ساخته است، انجام دهیم. . . بهترین امور در زمان غیبت آن حضرت(عج)، انتظار فرج آن بزرگوار و دعا براى تعجیل فرج او و اهتمام به آنچه مایه خشنودى آن جناب و مقرب شدن در آستان اوست، مى‏باشد."

بخشش آن حضرت

در بحار از حضرت ابوجعفر باقر در وصف حضرت قائم آمده است: و تمام اموال دنیا از برون و درون زمین در خدمتش جمع می شود پس به مردم می فرماید: بیایید به سوی آنچه در راه رسیدن به آن رحم هایتان را قطع کردید و خون های حرام ریختید و محرمات خدا را مرتکب شدید آنگاه آنقدر می بخشد که هیچ کس پیش از او نبخشیده است.

به پا داشتن حجت ها و راهنمایان
از جمله فیوضات وجود اقدس آن حضرت برانگیختن حجت هایی برای مردم است تا آنان را راهنمایی و ارشاد کنند و امورشان را اصلاح نمایند.
در توقیع شریف که در احتجاج روایت شده آمده است: و اما در حوادث و پدیده هایی که رخ می دهد پس به راویان حدیث ما مراجعه کنید به درستی که آنان حجت های من بر شمایند و من حجت الله هستم.

 

 منبع:شبستان

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین