عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۷۸
تاریخ انتشار : ۲۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۷:۵۱
اعلام شد؛
معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران، ویژه برنامه های نوروزی و ایام فاطمیه این مکان مقدس را اعلام کرد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین علیرضا تکیه‌ای، با تسلیت ایام فاطمیه، به برنامه های مسجد مقدس جمکران اشاره کرد و گفت: برنامه‌های نوروزی این مکان مقدس به علت مصادف بودن با ایام شهادت حضرت زهرا‌(س)، گرایش فاطمی دارد.

وی با اشاره به اهمیت حفظ حرمت ایام شهادت حضرت زهرا‌(س)، خاطرنشان کرد: برنامه‌های مسجد مقدس جمکران از روز سه شنبه 27 اسفند ماه، با دعای توسل توسط حاج مهدی منصوری و سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین رفیعی آغاز خواهد شد و تا پایان روز 15 فروردین 93  ادامه دارد و با قرائت دعای سمات به پایان خواهد رسد.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران با اشاره به ویژه برنامه تحویل سال، ادامه داد: این مراسم عصر پنج‌شنبه 29 اسفندماه با قرائت قاری بین‌المللی حاج کریم منصوری آغاز و در ادامه حجت‌الاسلام والمسلمین حیدری کاشانی به سخنرانی می‌پردازد و حسن ختام مراسم نیز سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین پناهیان خواهد بود.

وی همچنین از اجرای تواشیح و ابتهال و قرائت دعای کمیل در ویژه برنامه سال تحویل خبر داد و افزود: دعای ندبه در صبح روز جمعه، اول فروردین 93 با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین فرحزاد برگزار و عصر جمعه نیز دعای سمات با سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین نظری منفرد قرائت خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین تکیه‌ای با اشاره به تقسیم برنامه فرهنگی مسجد جمکران در ایام تعطیلات به دو بخش، گفت: بخش اول برنامه با حال و هوای فاطمیه اجراء خواهد شد که برگزاری "میزگرد خانه خوبان" برای خانواده‌ها توسط حجج اسلام والمسلمین رفیعی، فرحزاد، حسینی قمی و حیدری کاشانی از جمله این برنامه ها می باشد.

وی با اشاره به اجرای ویژه برنامه "سلام زائر" با حضور شخصیت‌های علمی در مسجد، ادامه داد: مراسم ترتیل خوانی روزانه قرآن، برگزاری دو نمایشگاه کتاب با نام "رواق کتاب"، برپایی محفل انس با قرآن، برپایی حلقه های معرفت با محوریت عبودیت مهدوی، برگزاری 40 کارگاه معرفت نماز و مشاوره و نیز پاسخ‌گویی به سوالات شرعی از دیگر برنامه‌های فرهنگی ایام نوروز است.

معاون فرهنگی مسجد مقدس جمکران همچنین از ایجاد غرفه کودکان گل نرجس خبر داد و گفت: غرفه کودکان با هدف فراغت والدین برای ادای مناسک و عبادات مربوط به مسجد مقدس جمکران ایجاد شده است.

وی با اشاره به تجهیز کتابخانه تخصصی مهدویت، یادآور شد: کتابخانه تخصصی مهدویت مسج جمکران با 6 هزار عنوان کتاب و 600 تحقیق و پژوهش مهدوی یکی از بزرگترین ذخایر و کتابخانه‌های جامع در زمینه مهدوی‌پژوهی است که منبع بسیار خوبی برای محققان و پژوهشگران می باشد.

حجت الاسلام والمسلمین تکیه ای در پایان اجرای برنامه های فرهنگی مشترک آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه‌(س) و مسجد مقدس جمکران را براساس سند همکاری از دیگر برنامه های نوروزی اعلام کرد.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین