عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۴۴۳۰
تاریخ انتشار : ۲۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۱۱
تفسیر حال درونی در آستانه سال نو در برنامه شب آسمانی؛ ا
خبرگزاری شبستان: سید مجتبی حسینی،‌ پژوهشگر حوزه دین ‌با اشاره به برکات معنوی در لحظه تحویل سال اظهار کرد: همزمان با سال نو باید حول حالنا را بر مبنای فراموش کردم کدورت ها و بخشش یکدیگر قرار دهیم.
عقیق: برنامه «شب آسمانی» به تهیه کنندگی «علیرضا قطبی» با موضوع «تفسیر حال درونی در آستانه سال نو» با حضور «سید مجتبی حسینی» به روی آنتن شبکه قرآن و معارف سیما رفت.

بر پایه این گزارش،‌ حسینی در ابتدای مباحث خود با بیان اینکه حوادث طبیعت بلاشک بر انسان تاثیرگذار است،‌ اظهار کرد: ما در جهانی زندگی نمی کنیم که بی خدا یا دارای چند خدا باشد و تمام آفرنیش تحت یک امر است و شریعت و طریقت از سوی خدا هستند.


وی ادامه داد: با این وصف قطعات زمان مثل قطعات زمین حس و حال خودش را دارد چنانچه قطعات زمین حس و حال خودش را دارد و در طی زمان متفاوت می شود و حواس پنج گانه ما این تغییرات را درک می کند.

این پژوهشگر افزود: تحول یعنی دگرگون شدن و زمانی که یک دوره طی می شود به آن «حول» می گوییم، در این حول و در زمان تحویل سال آداب مختلفی در میان ما جاری است که یکی از آنها سفره است که از کانون های جذب الهی محسوب می شود و به زعم من سفره مانند سجاده احترام داشته و محترم است و سبب همگرایی می شود.


حسینی با تاکید بر اینکه در لحظه تحویل سال باید کدورت ها را فراموش کنیم،‌خاطر نشان کرد: این حول حالنا الی احسن الحال اشاره به همین مساله دارد که خداوندا ما را دگرگون ساز، ‌چنانچه اگر شش ماه قبل طبیعت را نگاه می کردیم همه جا خزان بود و برگ ها از درختان فروریخته بود اما زمان می گذرد و فصلی جدید از راه می رسد و دگرگونی در طبیعت ایجاد می شود.

وی با بیان اینکه گذر زمان سبب فراموش بسیاری از کدورت ها خواهد شد، ‌افزود: اساسا زمان بسیاری از موارد را اصلاح می کند و شایسته است که در سال نو یکیدگر را ببخشیم و این بخشش باید خالص و از جنس نفسانیست نباشد چراکه بخشیدن اگر حقیقی باشد ارزش دارد.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین