عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۹۴۹
تاریخ انتشار : ۰۶ فروردين ۱۳۹۳ - ۰۳:۲۳
ما علاوه بر محبت نسبت به امامان معصوم(ع) ، نسبت به معرفت آنها نيز وظيفه داريم و بسياري از علما، معرفت الامام را به حب الامام ترجيح داده اند زيرا معرفت آن بزرگواران خود به خود به محبت ايشان منجر مي شود.

عقیق: حجت الاسلام طاهري در جمع زائران ايراني در حرم مطهر سيدالشهداء گفت: از آنجا كه خدا جاودان است، كارهايي نيز كه براي خدا انجام مي‌پذيرد، جاودان است و رمز جاودانگي قيام امام حسين(ع) در اين امر نهفته است.
وي خاطر نشان كرد: اين جاودانگي در شرايطي رخ داده است كه خلفاي پس از سيدالشهداء تمام تلاش و همت خود را به كار بستند كه نامي از حسين(ع) و قيام عاشورا نباشد و دائما شيعيان و ارادتمندان حسيني را تحت آزار و شكنجه قرار مي‌دادند اما فشارها و زندان‌ها و تلاش‌هاي نه تنها موثر واقع نشد بلكه روز به روز نور حسيني در دنيا فراگيرتر شد.
روحاني اعزامي بعثه مقام معظم رهبري به كربلا ابراز داشت: قيام عاشورا، رمز و رازهاي فراواني دارد اما يكي از كليدي‌ترين عناصر براي فهم و تحليل قيام عاشورا، دست يابي به انگيزه سيدالشهداء از اين قيام بود.
وي بيان داشت: تمام دلايلي كه براي قيام آن حضرت ذكر شده است همه به يك امر يعني خداي تبارك و تعالي برميگردد و اين انگيزه الهي، راز ماندگاري و جاودانگي قيام آن حضرت است و مهمترين درسي كه اين مساله به زائران آن حضرت مي‌دهد، رعايت تقوا و انگيزه الهي در تمام اجزاي زندگي مان است.
حجت الاسلام طاهري قيام عاشورا را مهمترين عرصه براي الگوگيري در زندگي دانست و خاطر نشان كرد: به عنوان نمونه حضرت عباس(ع) هم فقيه است و هم سردار جنگي اما اوج ولايت پذيري و اطاعت از امام را در رابطه ايشان و امام حسين(ع) مشاهده مي‌كنيم. اينها درس هايي است كه قيام عاشورا به ما مي‌دهد.
وي خاطر نشان كرد: ما علاوه بر محبت نسبت به امامان معصوم(ع)، نسبت به معرفت آنها نيز وظيفه داريم و بسياري از علما، معرفت الامام را به حب الامام ترجيح داده اند زيرا معرفت آن بزرگواران خود به خود به محبت ايشان منجر مي‌شود. لذا بايد تلاش كنيم در اين سفر زيارتي به عمق مفاهيمي كه در زيارتنامه‌ها آمده است توجه نماييم و شناخت خود از ائمه(ع) را بالا ببريم.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین