عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۶۳۴
تاریخ انتشار : ۱۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۴
ممكن است برخي زائران براي بازديد از ساير اماكن علاقه مند باشند كه براي زيارت از اين اماكن بايد سه شرط را براي خود در نظر بگيريم.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمين رضوي حائري خوش رفتاري را مهمترين سرمايه براي كار فرهنگي در كاروان ها دانست و خاطر نشان كرد: خوش رفتاري به معناي رفتارهاي سبك و دور از شان نيست.
وي مشاوره با اهل علم و تجربه و نيز برنامه ريزي قبل از اعزام را از بايسته هاي روحانيون و مداحان كاروان ها برشمرد و ابراز داشت: تاكيد بعثه مقام معظم رهبري اين است كه حتما قبل از حركت يك جلسه با مدير راهنما و اعضاي كارواني كه همراه شما هستند، بگذاريد.
حجت الاسلام رضوي حائري ادامه داد: اين جلسه بسيار مهم و تاثيرگذار است و آثار و بركات فراواني دارد به ويژه آنكه با سطح فكري، عقيدتي و فرهنگي مخاطب آشنا مي شويد و بر اساس آن مي توانيد براي سفر برنامه ريزي كنيد.
وي در خصوص برنامه هاي روحانيون و مداحان در طول سفر گفت: روضه خواني افتخار ماست اما كافي نيست. بايد زائران را با سيره اهل بيت آشنا كنيم و آداب را براي آنها تبيين نماييم.
سخنران مراسم با تاكيد بر اينكه از فرصت تبليغي در اتوبوس غافل نشويم گفت: در ماشين فرصت زيادي براي بيان روايات، تصحيح حمد و سوره، آداب زيارت و ساير فعاليت هاي فرهنگي داريم. در واقع اتوبوس، يك كلاس حدودا 36 نفره است كه خيلي از برنامه هاي تبليغي را مي شود در آن دنبال كرد.
حجت الاسلام رضوي گفت: زائران را در اين زمينه توجيه كنيد كه مواظب باشند ديگران را اذيت نكنند. ما در زيارت – كه امر مستحب است- نمي توانيم كاري انجام دهيم كه سبب اذيت ديگران شود كه اين امر حرام است.
وي با بيان اينكه بهترين جا براي زيارت در كربلا، حرمين است گفت: البته ممكن است برخي زائران براي بازديد از ساير اماكن علاقه مند باشند كه براي زيارت از اين اماكن سه شرط را براي خود در نظر بگيريم؛ يكي اينكه جايي برويم كه مفيد باشد و اجر اخروي داشته باشد.
دوم اينكه جايي برويم كه به گناه نيفتيم و به عنوان مثال اختلاط و تماس مرد و زن نباشد. سوم اينكه سبب اذيت ديگران نشود.
حجت الاسلام رضوي آشنايي زائران با علماي مدفون در جوار ائمه عليهم السلام را مورد تاكيد قرار داد و گفت: پيشنهاد مي‌كنيم كه روزانه يك ساعت مشخصي را براي پاسخگويي به سوالات زائران در لابي هتل تعيين كنيد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین