عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۶۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۵۸
سخنرانی علی اکبر رائفی پور و مداحی حاج محمدرضا و حسین طاهری در مکتب الزهرا
حضرت زینب سنگ صبور امام حسین بود، متاسفانه وقتی ماجرای اباعبدالله و حضرت زینب را بیان می کنیم بیشتر روی قضیه احساسی خواهر و برادری تکیه می کنیم...


عقیق: مراسم میلاد حضرت زینب کبری (س) در هیئت مکتب الزهرا با سخنرانی علی اکبر رائفی پور و مداحی حاج محمدرضا و حسین طاهری برگزار شد.

نکاتی از سخنرانی رائفی پور را بخوانید:

*حضرت زینب دو سال از امام حسین کوچکتر بوده است، وقتی به دنیا می آید حضرت رسول می فرماید من در نامگذاری برای این نورسیده بر خدا سبقت نمی گیرم، جبرئیل می گوید که نامش را زینب بگذارید، زینب یکی به معنای گل خوش بو است. یکی دیگر به معنی زینب پدر، این نامگذاری معلوم می شود نامگذاری است از سوی خدا.

*بررسی شخصیت حضرت زینب را باید در امیرالمومنین جستجو کرد؛ کنیه هایی برای حضرت نقل شد است بسیار عجیب، کنیه را مردم می گذاشتند، که هنوز هم اعراب این کار را می کنند مثلا خوزستان رفته بودیم به یک بنده خدایی می گفتند ابوسیکلت گفتم سیکلت یعنی چه گفتند: گفت یعنی همان موتور سیکلت، چون او موتور سوار بسیار خوبی است!!!

*حضرت زینب سنگ صبور امام حسین بود، متاسفانه وقتی ماجرای اباعبدالله و حضرت زینب را بیان می کنیم بیشتر روی قضیه احساسی خواهر و برادری تکیه می کنیم، در صورتی که مساله امام و ماموم بسیار مهم تر است که از بیان آن غفلت شده است، حالا فرض بکنید یک نفر به امام زمانش محرم باشد، حضرت به امیرالمومنین، امام حسن، امام حسین، امام سجاد و امام باقر محرم بوده است و آنها را درک کرده است؛ حتی آقا رسول الله هم امام می دانیم؛ زمانی که حضرت زینب به دنیا آمدن حضرت رسول فرمودند او خدیجه دیگر است.

*شخصیت حضرت زینب وقتی در روابط خواهر برادری تعریف می شود زیاد به چشم  نمی آید در صورتی که رابطه امام و ماموم است، بعضی از یاران اباعبدالله حتی در داغ دیدن نزدیک سعی کردند خودشان را شبیه به اباعبدالله کنند، ما چقدر میخواهیم به امام زمان خود شبیه شویم؟

*بزرگی تشرف پیداکرد نزد امام زمان(عج) به حضرت گفت: آقا جان فلان دعا از لحاظ ادبیات عرب مشکل دارد چون باید فعل جمع بیاید ولی مفرد آمده است، حضرت فرمود: خیر درست است چون شما به هرکدام از معصومین متوسل شوید در آخر باید من امضا کنم تا حاجات داده شود.

*او زین اب است، یعنی زینت پدر است، آقا امیرالمومنین در مظلومیت بسیار مشهور هستند، در روایاتی آمده است آقا امیرمومنین فرمود: بعد از شهادت آقا رسول الله من مظلوم بودم و استخوان در گلو و خار در چشم تحمل می کردم، از مستمعین روایت شخصی پرسید: قبل از شهادت آقا رسول الله چطور؟ حضرت فرمود: من از کودکی مظلوم بودم برادرم عقیل چشمانش درد میکرد می خواستند دارو بدهند می گفت اول بر علی امتحان کنید.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۹
حمید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
11
3
از اقای طاهری خیلی بیشتر از این انتظار میره .بجای دعوت از یه شخصیت کت و شلواری از یه روحانی استفاده کنه.هرکس در جایگاه خودش باید فعال باشه اگه اقای طاهری رو بردن دانشگاه برای دانشجوها درس بگه رائفی پورم بیارید هیئت.هرچیزی هر چیزی تو جایگاه خودش قشنگه.دست علی یلرتون
پاسخ ها
حمید
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۳:۰۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
اقای رائفی پور و مباحثشون از 1000 تا روحانی کارساز تر بوده. چقدر جوون هارو با مهدویت و عوق مفاهیم قرانی اشنا کردند. هیئت هم جای همین مباحث است. علمی دینی.
ای ککاش همه روحانیون ما یکم با فن بیان و علم و تحقیق می تونستن جوونارو جذب کنند و تاثیر گذار باشند.
ناشناس
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۱۸:۰۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
اگرمیشودیکی از
آن1000تارانامببر!!!
این تاسف شماهم که مییگیدروحانی هاجوانان راجذب نکردندبیجاست اگرچشمتان رابازکنیدمیبینیدکه چه روحانی های موفقی داریم امثال عالی ها شهاب مرادی ها رفیعی هاوحتی چهره های شتاخته نشده
پس سخن نسنجیده نزنید
سپیده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۱۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
همه کسانی که از اهل بیت صحبت می کنن برای ما قابل احترام هستن. چه عبا وعمامه داشته باشن چه کت وشلوار .
استاد زندگی منو تغییر داد ومن خودم رو مدیون ایشون میدونم وهمیشه براشون دعا میکنم،برای ایشون وتمام کسانی که برای اسلام قدم بر میدارن .بعضی ها هم با حرفاشون دشمنای اسلام رو خوشحال نکنن.لطفا
سپیده
| IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
۲۰:۳۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۹
هر کسی که درباره ائمه صحبت میکنن برای ما قابل احترام هستن ،چه عبا و عمامه داشته باشن چه کت وشلوار .شما هم با این صحبتاتون دشمنای اسلام رو شاد نکنید و از افراط دست بردارین.بنده که تغییر در مسیر زندگیم رو مدیون استاد هستم و همیشه براشون دعا میکنم. خدا همه کسانی رو که برای اسلام زحمت میکشن رو حفظ کنه.
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
1
3
بند آخر جگرم رو آتیش زد
زهره
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۱۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
1
8
ببخشید دکتر مگه اقای طاهری خودشون عبا وعمامه دارند ایشون خودشون هم کت شلوار می پوشند ضمنا بسیاری از این هیئتی ها هستند که این مسائلی رو که استاد از دین با سندو مدرک میگه رو نمی دونند و اتفاقا اینا باید بدونند و مردم را اگاه کنند و بدانند دین فقط مقتل خوانی نیست اللهم عجل لولیک الفرج
سجاد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۷
2
5
دم حاجی گرم به امید حضور بیشتر استاد رائفی در جمع هیاتی ها
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۷ - ۱۳۹۳/۰۴/۰۵
0
0
فقط ایراد بگیرید اقا چیکار دارید کی چی میپوشه گوش کنید ببینید چی می گه اگه حتی یه سخنرانی از استاد رائفی پور شنیده بودید انقد بی انصافی نمیکردید نامردا
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین