عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۳۳۳
تاریخ انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۸:۵۶
در آستانه ايام شهادت حضرت صديقه طاهره حضرت فاطمه زهرا(س) كتاب ملكه اسلام (شرح خطبه فدكيه و خطبه در جمع زنان مدينه) از چاپ خارج شد.

عقیق:كتاب ملكه اسلام تأليف مرحوم آيت الله ميرزا خليل كمره اي از چاپ خارج شد.

مدير روابط عمومي مؤسسه دارالعرفان با اعلام این خبر افزود: اين اثر يكي از شرح هاي ارزشمند به خطبه حضرت زهرا(س) است كه به قلم آيت الله كمره اي تأليف شده و توسط حجت الاسلام صابريان و محققين مؤسسه دار العرفان ويرايش و تحقيق شده است. 

در این اثر علاوه بر بررسیهای تحلیلی دو خطبه به بررسی حیات سراسر نور آن بانوی دو سرا پرداخته شده و نیز اشاراتی به شیوه حکومتی حضرت امیرالمومنین(ع) و شرح زندگی برخی از اصحاب شده و واقعه شهادت جانسوز آن حضرت مفصلا تحقیق شده است.

امید خاکی تصریح کرد: اين اثر سابقا در 2 جلد به چاپ رسيده بود كه محققين اين مركز با عنوان گذاري، تحقيق پيرامون زندگي نامه بسياري از شخصيتهاي در اسلام، مستندسازي و بررسي تحليلي برخي از نكات اعتقادي و تطبيق متن خطبه ها با پنج نسخه معتبر و مقدمه ای مفصل در رابطه با حیات آن حضرت از ولادت تا رحلت پیامبر(ص) بر غناي آن افزوده اند.

اين اثر تحقيقي دقيق پيرامون دو خطبه حضرت و شرح فقرات آن و بررسي زندگي سراسر نور حضرت زهرا (س) و وقايع پس از رحلت پيامبر تا شهادت حضرت زهراست كه در نوع خود اثري ارزشمند و ماندگار و قابل استفاده براي محققين و نيز عموم افراد جامعه است

 

 منبع:مهر

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین