عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۲ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۱:۰۵
یازدهمین همایش بانوان قرْآن پژوه با حضور یک هزار و 800 بانوی قرآن پژوه در 22 اسفندماه در برج میلاد تهران برگزار می شود.

عقیق: حجت الاسلام محمد عبداللهیان عصر یکشنبه در نشست هم اندیشی یازدهمین همایش بانوان قرآن پژوه گفت: در این همایش یک هزار و 800 بانوی قرآن پژوه دعوت شده اند که هفت پژوهشگر قرآنی، هفت هنرمند قرآنی و هفت بانوی فعال در حوزه های حفظ، قرائت و داوری قرآن و همچنین هفت بانوی قرآنی در سطح بین المللی تجلیل خواهند شد.

وی افزود: تربیت بانوانی که بتوانند معارف قرآنی را نشر بدهند سبب خواهد شد تا بسیاری از فرزندان و خانواده های آنها قرآنی شوند.

وی برگزاری این همایش را افتخاری برای جمهوری اسلامی ایران دانست و افزود: بیش از 15 هزار پایان نامه قرآنی بانوان در موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع (جمع آوزی شده و این پایان نامه ها به صورت دیجیتال قابل دسترسی است.

مدیر موسسه معارف اسلامی امام رضا(ع) همچنین گفت: این همایش از سال 66 با ارایه پایان نامه قرآنی سه بانوی قرآنی شروع به کار کرد و هرسال از 28 بانوی ممتاز تجلیل می شود.

در این نشست هم اندیشی که در معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ وارشاد اسلامی برگزار شد، حجت الاسلام حشمتی از مسجد جامعی و حجت الاسلام احمدی به عنوان پایه گذاران این همایش تقدیر کرد و ضمن اعلام آمادگی این معاونت برای ایجاد دبیرخانه دائمی همایش بانوان قرآن پژوه بر برپایی هرچه باشکوهتر آن تاکید کرد.

رییس شورای شهر در این جلسه گفت: رمز ماندگاری این همایش دولتی نبودن آن است و با توجه به ضرورت فعالیت های قرآنی در قالب فیلم، تئاتر، شعر، عکس، خوشنویسی و هنرهای تجسمی، ضروری است تجربه های دوره های قبلی این همایش جمع آوری و مورد استفاده قرار گیرد.

احمد مسجد جامعی همچنین پیشنهاد کرد که کتابخانه تخصصی پایان نامه های قرآنی در تهران و مشهد ایجاد شود و در کنار آن نشست های تخصصی و بین المللی با حضور کارشناسان و بانوان فعال قرآنی برگزار شود.

محمدزاده مدیر رادیو قرآن نیز گفت: دهه چهارم انقلاب در عرصه فعالیت بانوان قرآنی یک دوره طلایی است و برگزاری این گونه همایش ها ثابت می کند که بانوان می توانند همچنان منشاء خدمات خوبی در عرصه قرآنی باشند.

برزین ضرغامی مشاور وزیر ارشاد و مدیرکل ارشاد استان تهران نیز دراین نشست با تاکید بر ضرورت گسترش فعالیت های این همایش به صورت منطقه ای و استانی از برگزاری همایش بانوان قرآن پژوه در استان تهران اعلام آمادگی کرد.


منبع:ایرنا


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین