عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۲۳۰
تاریخ انتشار : ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۲:۱۳
خداوند رسول اکرم(ص) را به نمازگزاردن در مسجدی فرمان می دهد که از ابتدا بر بنیان تقوا پی ریزی شده باشد، در نتیجه روشن می شود نمازگزار باید توجه کند در چه مسجدی نماز می گزارد.

عقیق: قرآن کریم می فرماید: « وَالَّذِینَ اتَّخَذُواْ مَسْجِدًا ضِرَارًا وَکُفْرًا وَتَفْرِیقًا بَیْنَ الْمُؤْمِنِینَ وَإِرْصَادًا لِّمَنْ حَارَبَ اللّهَ وَرَسُولَهُ مِن قَبْلُ وَلَیَحْلِفَنَّ إِنْ أَرَدْنَا إِلاَّ الْحُسْنَى وَاللّهُ یَشْهَدُ إِنَّهُمْ لَکَاذِبُونَ لا تَقُمْ فِیهِ أَبَداً لَّمَسجِدٌ أُسس عَلى التَّقْوَى مِنْ أَوَّلِ یَوْمٍ أَحَقُّ أَن تَقُومَ فِیهِ فِیهِ رِجَالٌ یحِبُّونَ أَن یَتَطهَّرُوا وَ اللَّهُ یحِب الْمُطهِّرِینَ».

 

]از منافقان] کسانى هستند که بر پایه نفاق مسجدى ساختند، این مسجد براى آسیب زدن به اسلام و ترویج کفر و تفرقه‏افکنى میان مؤمنان و کمین‏گاهى است براى [گردآمدن] کسانى که پیش از این با خدا و پیامبرش جنگیده بودند ، سوگند سخت مى‏خورند که ما با ساختن این مسجد جز خوبى [و خدمت] قصدى نداشتیم ، ولى خدا گواهى مى‏ دهد که بى‏ تردید آنان دروغگویند. هرگز [براى عبادت و نماز] در آن مسجد نایست 

اسلام نمازگزاردن در مسجدی را نهی کرده است که با هدف تضعیف دین بناشده باشد. خداوند رسول اکرم را به نمازگزاران درمسجدی فرمان میدهد که از ابتدا بربنیان تقوا پی ریزی شده باشد، در نتیجه روشن می شود نمازگزار باید توجه کند در چه مسجدی نماز می گزارد. در مجع البیان در تفسیر آیه 107 سوره توبه آمده است: آن مسجد(ضرار) رابرای بازگشت ابوعامر راهب ساخته و آماده کرده بودند (ابوعامر همان کسی است که قبلا با رسول خدا جنگیده بود). داستانش چنین است که وی در جاهلیت جامه پشمی می پوشید ورهبانیت پیش گرفته بود؛ اما وقتی پیامبر(ص) به مدینه رفت، برآن حسادت کرد و احزاب را علیه ایشان بسیج کرد. 

او پس از فتح مکه به طائف گریخت و چون مردم آنجا مسلمان شدند اوبه شام و از آنجا به روم رفت و مسیحی شد .ابوعامر پدر حنظله است. رسول گرامی اسلام او را ابوعامر فاسق نامید.وی به منافقان پیغام داده بود:خود را آماده کنید و مسجدی بسازید، زیرا من نزد قیصر رفته ام، باسپاهیان او آمده ام و محمد رااز مدینه بیرون می کنم .منافقان منتظر برگشت ابوعامر بودند اما او پیش از رسیدن به نزد پادشاه روم به هلاکت رسید. خداوند پیامبر(ص) را از نیت پلید و باطن کثیف منافقان آگاه کرد و رسول خدا(ص) در برگشت از غزوه تبوک، عاصم بن عوصم عجلانی و مالک بن رخشم را فرستاد و فرمود: به سوی این مسجدی که طرفدارانش ستمگرند بروید و آن را ویران کند و بسوزانید حضرت دستور داد محل آن را به زباله دانی و جای انداختن لاشه ها و مردارها تبدیل کنند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین