عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۸
استاد حوزه علميه قم؛
استاد حوزه گفت: هر كسي به دنبال سعادت، خوشبختي، پيشرفت و حيات ابدي است بايد به قرآن تمسك داشته باشد چرا كه ريشه همه ي خوبيها و سعادت ها در قرآن است.

عقیق: حجت الاسلام و المسلمين علي اصغر ظهيري در جمع نمازگزاران و مجاوران مسجد جمكران با اشاره به اين‌كه ريشه سعادت انسان در قرآن كريم است، اظهارداشت: هر كسي قرآن را سرلوحه زندگي خود قرار دهد به سعادت و حيات ابدي دست پيدا مي‌كند و جايگاه و مقامي عالي نصيب او خواهد شد و هيچ‌گاه دچار تزلزل و سستي در دين نمي‌شود.
استاد حوزه علميه با بيان اينكه خداوند در قرآن كريم حيات انسان را به درختي تشبيه كرده است، افزود: اگر آفت به شاخه و برگ آن بزند باغبان با سمي كه به آن مي‌زند به درخت حيات دوباره مي‌بخشد، اما اگر آفت به ريشه درخت بزند كاري از دست باغبان بر نمي‌آيد.
اين محقق و پژوهشگر حوزه با اشاره به اين ‌كه افرادي كه تمسك به قرآن و اهل‌بيت(ع) دارند هيچ‌گاه از ريشه و بنيان دچار آفت نمي‌‌شوند، تصريح كرد: اين افراد اگر هم در زندگي خطا و گناهي انجام دهند چون پيرو مكتب قرآن و اهل‌بيت(ع) هستند دچار آفت در ريشه نمي‌شوند و فقط شاخ و برگ آنها دچار آفت مي‌شود كه آن هم قابل جبران است.
حجت الاسلام ظهيري با اشاره به نام هاي رحيم و رحمان بودن حق تعالي گفت: آنچه در احاديث و روايات به دست ما رسيده است آمده است؛ معصومين(ع) خطاب به كساني كه بر خود ظلم كرده‌اند، چنين مي‌فرمايند كه حق ندارند از رحمت و بخشش خداوند نااميد شوند، سعادت شامل كساني مي‌شود كه كفر نورزيده و كار اشتباه انجام نمي‌دهند و عاري از هر گناه‌اند، مگر اين‌كه تنها از طريق توبه به زندگي خود حيات دوباره بخشند.
اين محقق و پژهشگر حوزه با بيان اين ‌كه ياس و نااميدي، اساس تزلزل پايه‌هاي زندگي است، گفت: قرآن كريم هم يأس و نااميدي را نابخشوني مي‌داند.
وي با بيان اين‌كه هيچ كس در اين عالم در هر جايگاه و مرحله‌اي باشد حق رسيدن به ياس را ندارد، افزود: بزرگان دين نيز همواره بر اين مطلب تأكيد داشته‌اند و از همه مهم‌تر خود قرآن كريم نا اميدي را نابخشودني مي‌داند.
اين استاد حوزه علميه اظهار داشت: كساني كه از بخشش خداوند متعال نااميد هستند خداوند آنها را نمي‌آمرزد و اين افراد روز قيامت مورد غضب خداوند واقع مي‌شوند.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین