عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۱۲۱
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۸:۱۲
یک روانشناس:
یک روانشناس بالینی تاکید کرد که نماز خواندن نه تنها می‌تواند از ابتلا به اسكیزوئید تا حد زیادی پیشگیری كند، بلكه در كنترل و درمان این اختلال نیز موثر است.

عقیق: حشمت الله نادی روانشناس بالینی در گفتگویی تصریح كرد: گوشه‌ گیری، انزوا و ناتوانی در برقراری ارتباط با دیگران از مشكلات بسیار شایع در بین مردم است كه متاسفانه روز به روز در حال گسترش یافتن است.

وی گفت: مردم گریزی و كناره گیری از اجتماع كه با عنوان اسكیزوئید شناخته می‌شود، درمان‌های متعددی دارد كه البته تاثیر این درمان‌ها با یكدیگر متفاوت است.

نادی با اشاره به اینكه روان درمانی، گروه درمانی و دارو درمانی از راهكارهای مهم برای درمان اسكیزوئید است، تاكید كرد: برای درمان این اختلال می‌توان به راهكارهای دیگری نیز متوسل شد كه نماز مهم‌ترین این راهكار‌ها است.

وی گفت: نماز خواندن نه تنها می‌تواند از ابتلا به اسكیزوئید تا حد زیادی پیشگیری كند، بلكه در كنترل و درمان این اختلال بسیار موثر است.

نادی با بیان اینكه نماز در زدودن روحیه انزوا و كناره گیری از مردم بسیار موثر است، اظهار داشت: به عنوان مثال افعال مربوط به اذكار نماز به ویژه در سوره مباركه حمد، همه به صورت جمع ادا می‌شود و خود این موضوع روحیه اجتماعی شدن به انسان می‌دهد.

وی یادآور شد: بسیاری از مردم در صف‌های نماز جماعت در كنار یكدیگر قرار می‌گیرند و علاوه بر شركت در این فرضیه عبادی و بسیار مهم، از احوال همدیگر با خبر می‌شوند، در مورد مسائل اجتماعی و روز صحبت می‌كنند و به یكدیگر در حل مشكلات كمك می‌كنند.

نادی خاطرنشان كرد: مجموع این عوامل و بسیاری دیگر از عوامل نشان می‌دهد كه نماز نه تنها از اسكیزوئید پیشگیری می‌كند، بلكه می‌تواند مبتلایان به این عارضه را برای همیشه از كنج عزلت و گوشه نشینی و دوری از اجتماع بیرون آورده و آن‌ها را افرادی اجتماعی و مردم دار كند.



منبع:مهر


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین