عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۳۰۷۷
تاریخ انتشار : ۰۸ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۵۷
قدیمی‌ترین موزه دانشگاهی جهان در شهر آکسفورد انگلیس این‌ روزها با وجود تربت پاک حضرت امام حسین(ع) رنگ و بوی خاصی به خود گرفته است.
عقیق: فضیلت و آثار و بركاتی كه برای تربت حسینی است، برای هیچ تربتی و قطعه‏‌ای از قطعات زمین نیست. خاک كربلا قطعه‏‌ای از بهشت است كه خداوند قادر متعال به واسطه قدردانی از یك فداكار در راه دین كه تمام هستی خود را فدا كرده، در آن خاک، بركت و فضیلت و شفا قرار داده است.

این روزها تربت پاک حضرت سیدالشهدا(ع) یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان را مزین کرده است.

«علاء احمد ضیاء الدین» مدیر موزه امام حسین(ع) در شهر کربلا دراین‌باره می‌گوید که تربت امام حسین(ع) موزه "آشمولین" واقع در دانشگاه آکسفورد شهر آکسفورد انگلیس، که یکی از قدیمی‌ترین موزه‌های جهان است را مزین کرد.

این موزه قدیمی‌ترین موزه دانشگاهی جهان است که در 1683 توسط الیاس اشمول افتتاح شد. در این موزه مجموعهٔ ارزشمندی از نقاشی‌ها و اشیای باستانی نگهداری می‌شود که وجود تربت پاک امام حسین(ع) رنگ و بوی خاصی به این موزه بخشیده است.

باید گفت: هر چیزی كه در این عالم، شرافت ظاهری و یا معنوی پیدا می‏‌كند، یا به خاطر انتساب آن به خداوند سبحان و شرافت ذاتی است، و یا به خاطر وقوع امر خارق‌العاده و مهمی است كه به آن شرافت و بركت داده است.

در تربت كربلای سیدالشهدا(ع) هر دو امر محقق شده است، زیرا خاک كربلا بنا بر روایاتی، هم شرافت ذاتی و خدا دادی، و هم امر عظیم و واقعه‏‌ای مهم در آنجا واقع گردیده كه آن شهادت حسین بن علی(ع) و یاران وفادارش است، لذا دارای فضیلت و آثاری خاص است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین