عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۸۰
تاریخ انتشار : ۱۰ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۶:۳۲
نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی با اشاره به نقش کتاب نهج البلاغه در انقلاب اسلامی بر ضرورت مطالعه کتاب نهج‌البلاغه توسط دانشگاهیان و حوزویان تاکید کرد.

عقیق: نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک٬ پنجم اسفند در همایش ملی سیره علوی در خرم‌آباد در سخنانی پیرامون سیره امام علی(ع) در اقتصاد و حکومت با بیان اینکه "امام علی(ع) و فرزندان ایشان، تبلور پیغمبر(ع) و دین اسلام هستند" گفت: در قرآن کریم آیاتی در رابطه با امام مطرح شده و نکته حائز اهمیت این است که در قرآن دو نوع امام شامل امام حق و امام باطل و امام عدل و امام جور عنوان شده است.

»
حجت الاسلام والمسلمین دری‌ نجف‌آبادی» اضافه کرد: تقوا، حق‌مداری، اخلاق در کارها، کار برای خدا، صرفه جویی در بیت‌المال، قناعت، پرهیز از اسراف و تبذیر و هدر دادن بیت‌المال و در یک کلام رعایت عدالت از وجوه بارز شخصیتی امام علی(ع) بوده است.

وی با تاکید بر ضرورت مطالعه کتاب نهج‌البلاغه توسط دانشگاهیان و حوزویان و اینکه کتاب نهج‌البلاغه در انقلاب اسلامی ایران نقش مهمی داشته است، تصریح کرد: کتاب نهج البلاغه امام علی(ع) در برقراری عدالت، نهضت، مبارزه علیه طاغوت، امر به معروف و نهی از منکر برای ما گنجینه باارزشی است که ضرورت دارد این قبیل کتب مورد مطالعه قرار بگیرند.

نماینده ولی‌فقیه در استان مرکزی و امام جمعه اراک ادامه داد: لازم است یک ارزیابی در رابطه با انقلاب اسلامی طی 50 سال اخیر از آغاز نهضت امام خمینی(ره) تا زمان حال داشته باشیم و عملکرد، نتایج و آثار و برکات آن را مورد تحلیل قرار دهیم.

وی گفت: به برکت مکتب اهل‌بیت(ع) و قرآن انقلاب اسلامی ایران امروز دستاوردهای عظمیمی در زمینه‌های علمی، اجتماعی، سیاسی داشته است.
دری نجف‌آبادی در پایان یادآور شد: آنچه امروز برای ما لازم است این است که ولایت فقیه محور شاخص و مصداق امامت است و امروز ولی‌فقیه محور وحدت در جامعه ما به شمار می‌رود.


منبع:اینا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین