عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۶۲
تاریخ انتشار : ۰۹ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۲:۰۹
معاون خدمات درماني وزارت بهداشت عربستان، از وجود مشكلاتي در حوزه درمان در اين كشور سخن گفت كه طي يك يا دو سال، يا حتي ده‌ها سال نيز نمي‌توان آنها را مرتفع كرد.

عقیق:دكتر «عبدالعزيز الحميضي» در بازديد از غرفه وزارت بهداشت در جشنواره الجنادريه، بارزترين مشكلات فراروي وزارت بهداشت را نياز به تخصص‌هاي دقيق دانست.
وي افزود: وزارت بهداشت از حدود ده سال پيش در زمينه تومورها و قلب و اعصاب و جراحي‌ها به طور جدي تخصص پيدا كرده، ولي همچنان به زمان نياز دارد. بايد اين مشكلات را پشت سر گذاشت تا شماري از اهداف طي
۵ سال آينده محقق شود. اين اهداف ارتقاي خدمات ارائه شده در زمينه تعداد تخت‌ها و آموزش و پرستاري و كادر پزشكي است.
به نوشته روزنامه الحياة، الحميضي خاطرنشان كرد كه اينك در مسير درست گام بر مي‌داريم، اما براي حل بخشي از اين مشكلات دست كم به
۵ سال زمان نياز داريم. وزارت بهداشت يك راهبردي در نظرگرفته است. در سال ۱۴۴۰ هجري تختهاي بيمارستاني موجود دو برابر خواهد شد.
معاون خدمات درماني در وزارت بهداشت خاطرنشان كرد: تعداد تخت‌ها در بيمارستان‌هاي عربستان اينك به حدود
۳۸ هزار تخت مي‌رسد و پيش بيني مي‌شود كه به ۷۳ هزار تخت برسد. تلاش‌هاي زيادي صورت مي‌گيرد تا پيامي مستقيم به شهروند برسد، شهروندي كه از اين خدمات درماني و پزشكي وزارت بهداشت بهره مند مي‌شود.
وي بر اهميت همكاري و همراهي شهروندان با وزارت بهداشت براي كاهش ميزان ابتلا به بيماريها و حفظ سلامت شهروند كه بر اثر ناآگاهي و عدم مراقبت و عدم توجه به توصيه‌هاي پزشكي دچار بيماري مي‌شود، تاكيد كرد.
الحميضي همچنين لزوم مشاركت تمام مراكز بهداشتي در عربستان براي آگاهي سازي شهروندان در زمينه مراقبت از خود و خانواده شان در مقابل بيماري‌ها را مورد تاكيد قرار داد.
گفتني است، عربستان با دارا بودن بيشترين ميزان فروش نفت در دنيا، ثروتمندترين كشور منطقه است، اما درصد فقراي اين كشور در ده سال گذشته دو برابر شده و به
۲۵ درصد رسيده است.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین