عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۳۷
تاریخ انتشار : ۰۷ اسفند ۱۳۹۲ - ۰۰:۲۸
مديريت امور فرهنگي و هنري آستان گفت: كتابخانه آستان مقدس قم، از غني‌ترين كتابخانه‌هاي كشور است كه ارائه كننده خدمات گسترده‌اي به طلاب و دانشجويان و پژوهشگران است.

عقیق:حجت‌الاسلام محمدي به ارائه گزارشي از كتابخانه آستان مقدس قم پرداخت و گفت: اين كتابخانه از غني‌ترين كتابخانه‌هاي كشور است.
وي با بيان اين كه كتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها، كتابخانه‌اي جامع براي عموم مردم است، افزود: در اين كتابخانه بخش كتابهاي خطي با آثار ارزشمندي كه برخي تا كنون چاپ نشده و نسخه‌هاي مشابه آن در ديگر كتابخانه‌ها نيست، وجود دارد.
مدير امور فرهنگي و هنري آستان با اشاره به وجود نزديك به
۵هزار كتاب چاپ سنگي و چاپ سربي در كتابخانه آستان گفت: خانه مطبوعات كتابخانه آستان نيز از مطبوعات دوره قاجار تا امروز در خود نگه داشته و در اختيار علاقه‌مندان قرار دارد.
وي افزود: بخش مجازي كتابخانه آستان شامل خدمات اينترنت و سرويس‌دهي نرم‌افزارهاي اسلامي مركز كامپيوتر نور از ديگر بخش‌هاي كتابخانه است.
خدمتي براي ارائه كتب كمياب براي پژوهشگران
حجت‌الاسلام محمدي با بيان اين كه اگر شخصي نيازمند استفاده از كتابهاي كمياب كتابخانه باشد، اين امكان براي او قرار دارد كه از اين كتاب تصويربرداري شده و اين تصاوير در اختيار او قرار گيرد، ادامه داد: برخي كتابهاي چاپ سنگي و سربي در گذشته منتشر شده و نسخه جديد آن نيز وجود ندارد، با تهيه كردن اين تصاوير و ارسال آن به سراسر نقاط ايران، تسهيلات خوبي را براي پژوهشگران ارائه شده است.
وي ادامه داد: تعداد قابل توجهي كتاب به زبان‌هاي انگليسي، فرانسوي، عربي، روسي و… وجود دارد كه امكان سرويس‌دهي آن به علاقه‌مندان و مخاطبان قرار داده شده است.
استفاده از امكانات كتابخانه آستان نيازي به عضويت ندارد
مدير امور فرهنگي و هنري آستان با بيان اين كه كتابهاي كتابخانه آستان مقدس حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله عليها به صورت قفسه باز در اختيار علاقه‌مندان قرار مي‌گيرد، ادامه داد: براي عضويت افراد در كتابخانه آستان حق عضويتي دريافت نمي‌شود و تمامي خواهران و برادران متولد
۱۳۷۶ و قبل از آن، با ارائه كارت شناسايي معتبر مي‌توانند از خدمات كتابخانه استفاده كنند.
وي خاطرنشان كرد: اين كتابخانه در دو بخش مجزا ويژه خواهران و برادران همه روزه غير از ايام تعطيل از ساعت
۷:۴۵ الي ۲۰:۴۵ در حال خدمات رساني مي‌باشد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین