عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۹۰۷
تاریخ انتشار : ۰۲ فروردين ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۹
سخنران حرم مطهر رضوی گفت: زمانی که انسان با خویشاوندان خود ارتباط دارد، امنیت روحی و اجتماعی به دست خواهد آورد.

عقیق: فاطمه ملاشاهی در سلسله جلسات بیان معارف دینی ,ویژه خواهران که در رواق دارالاجابه حرم مطهر رضوی برگزار شد به اهمیت صله رحم و آثار و برکات آن در زندگی دنیوی و اخروی پرداخت و عنوان کرد: صله رحم و برقراری پیوند و ارتباط عاطفی و مستمر با بستگان، از جمله اعمالی است که در اسلام از جایگاه والایی برخوردار است.
وی با اشاره به روایتی از امیر مؤمنان علی(ع) گفت: راست گفتارى، امانت دارى، وفای به عهد، صله رحم، ترحم بر ناتوان، بذل و بخشش، خوش‏خلقى و خوش برخوردى از نشانه‏هاى اهل ایمان است.
این کارشناس مذهبی پاکیزه شدن اعمال، برکت فراوان در اموال، دفع بلاها و رزق و روزی زیاد را از آثار و برکات صله رحم ذکر کرد و افزود: صله رحم حساب روز قیامت را آسان و موجب طولانی شدن عمر می‌شود.
ملاشاهی اظهار داشت: صله رحم زمینه آگاهی از مشکلات خویشاوندان را فراهم می‌سازد تا در صورت امکان به مشکلات آنان رسیدگی شود، صله رحم یکی از راه‌های مهم برای ارتقای روابط اجتماعی است.
وی با بیان این مطلب که انسان با صله رحم به آرامش و نشاط می‌رسد، افزود: یکی از بهترین راه‌ها برای برطرف کردن ناراحتی‌های عصبی، برقراری صله رحم است.
این کارشناس مذهبی بیان داشت: اسلام، محبت و صله رحم را فقط ویژه خویشاوندان و اقوام نزدیک نمی‏داند، بلکه بالاتر از آن، به نیکی و صله رحم با بستگانی هم که با انسان دشمنی دارند، سفارش کرده است.
 

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین