عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۵۲۴
تاریخ انتشار : ۰۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۱
دبير شوراي عالي توسعه مكه و مشاعر مقدسه به توقف برخي طرحهاي توسعه در مكه و تداخل كار بسياري از دستگاههاي دولتي و غير دولتي در اجراي برخي طرحها كه سبب تاخير در بهره برداري از آنها مي‌شود، اعتراف كرد.

عقیق: عبدالعزيز بن عبدالله الخضيري معاون امارت منطقه مكه مكرمه و دبير شوراي عالي توسعه مكه و مشاعر مقدسه از طرحي براي بازگرداندن هويت به پايتخت مقدس از طريق تابلوها و وروديها و درختكاري براي نشان دادن فضاي روحاني مكه مكرمه از طريق ساخت و ساز و پاسخ شفاف به سئوالات در خصوص طرح توسعه فراگير مكه مكرمه و مشاعر پرده برداشت.
وي به توقف برخي طرحهاي توسعه در مكه و تداخل كار بسياري از دستگاههاي دولتي و غير دولتي در اجراي برخي طرحها اشاره كرد كه به گفته وي سبب كندي اجراي طرحها و تاخير در بهره برداري از آنها شده است.
الخضري در سخناني در مراسم جمعيت عمران سعودي با عنوان شركاي مكه متفرقند، اعلام كرد: مسئولان شوراي توسعه فراگير بر تكميل اجراي طرحهاي توسعه فراگير با همت و جديت بر اساس طرحهاي برنامه ريزي شده اصرار دارند.
وي بر اهميت برنامه ريزي و مطالعات و رايزني با صاحبنظران و مشاوران در خصوص اجراي طرحهاي توسعه تاكيد كرد.
جمال يوسف شقدار مديركل برنامه ريزي و مطالعات شوراي عالي توسعه مكه مكرمه و مشاعر مقدسه و عبدالله الغامدي شرح مفصلي از آماده سازي طرح فراگير ارائه كردند.
شقدار گفت: شورا بر آماده سازي طرح فراگير از طريق شركت برنامه ريزي جهاني و با كمك كارشناسان سعودي براي تهيه طرح راهبردي فراگير توسعه مكه مكرمه و مشاعر مقدسه نظارت داشت كه اين طرح براي
۳۰ سال آينده تهيه شده است و هدف از آن خدمت به زائران و ساكنان مكه مكرمه است.
وي افزود: از مهمترين محورهاي طرح فراگير حل مشكل ازدحام خودروها و جمعيت زائران پياده در موسم‌هاي حج و عمره، مرتبط كردن مكه به جاده‌هاي منطقه اي كافي و پيشرفته، تكميل اجراي جاده‌هاي كمربندي چهارگانه اطراف مكه و اجراي طرح فراگير حمل و نقل عمومي با قطار (مترو مكه) به شمار مي‌رود.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین