عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۴۶۹
تاریخ انتشار : ۳۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۲۹
هیئت هفتگی فدائیان حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام خزاعی و مداحی حاج عباس طهماسب پور و کربلایی حسین طاهری
دیگر بس است غفلت، یک ساعتی بیاییم و سینه بزنیم و چیزی دست گیرمان نشود، سینه زنی بسیار عالی است و بر منکرش لعنت، اما معرفت مان را باید بالاتر ببریم.

عقیق: مراسم هیئت هفتگی فدائیان حضرت زهرا(س) با سخنرانی حجت الاسلام والمسلمین خزاعی و مداحی حاج عباس طهماسب پور و کربلایی حسین طاهری برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام خزاعی؛

*برای شناخت فرقه ها باید بزرگان آنها را بشناسیم، افتخار تشیع این است که پیرو شخصی به نام امیرالمومنین علیه السلام است و تمام قوت خودش را مدیون ایشان می داند.

*حضرت آیت الله وحید لقب پهلوان شیعه را به علامه حلی دادند، پادشاه وقت مناظره ای گذاشت بین علامه حلی و چهل نفر از علمای بزرگ فرقه های اهل سنت، مناظره قرار شد بعد از نماز صبح آغاز شود، بعد از نماز صبح علامه حلی وارد مسجد شد کفش هایش را زیر بغل زد و مستقیم به صدر مجلس رفت و نشست، یکی از علمای سنی گفت آقای حلی این بی احترامی است به ما، شما کفش هایت را با خود آوردی داخل و ما همه بیرون گذاشته ایم و تو رفته ای صدر مجلس نشسته ای، علامه حلی گفت: من شنیده ام در صدر اسلام حنبلی ها کفش های مسلمانان را می دزدیدند، حنبلی ها به خروش افتادند و گفتند ما که اصلا آن زمان نبودیم، علامه حلی گفت: پس فکر کنم شافعی ها بودند؟ شافعی ها گفتند ما مقتدایمان کسی است که افتخارش این است که شاگرد امام صادق(ع) شما بوده و اصلا آن زمان نبوده است، علامه گفت: پس فکر کنم مالکی ها بودند، آنها گفتند: ما هم نبودیم، علامه گفت: گمان کنم حنفی ها کفش دزد بودند، حنفی ها گفتند آن زمان ما اصلا کجا بودیم چرا تهمت می زنید، مرحوم حلی گفت: شما که زمان پیامبر نبودید، من چه مناظره ای با شما داشته باشم.

*ما تا شخصیت های آنها را نشناسیم نمی توانیم با آنها مناظره کنیم، علامه سر زمین مشغول کشاورزی بود. عالم سنی آمد و گفت: شما شیعیان از زبان پیامبر می گویید که فرموده، علمای امت من از پیامبران بنی اسرائیل افضل هستند، علامه فرمود: اول اینکه منظور ما دوازده امام معصوم است که بعد از ایشان زعامت و ولایت دین را به دست گرفتند سپس علامه سر بیل را در آورد و دسته چوبی را به زمین انداخت و تبدیل به مار بزرگی شد سپس به مار دست زد و دوباره تبدیل به دسته ی بیل شد و گفت: موسی زمانی که عصایش به مار تبدیل شد ترسید که دوباره آن را بگیرد ولی من آن را دوباره گرفتم و تبدیل به دسته ی بیل شد.

*دیگر بس است غفلت، یک ساعتی بیاییم و سینه بزنیم و چیزی دست گیرمان نشود، سینه زنی بسیار عالی است و بر منکرش لعنت، اما معرفت مان را باید بالاتر ببریم.

*آقای عطاردی 27 جلد کتاب نوشته است، در صفحه ی چهارم کتاب یک روایتی است و می گوید وقتی که زمان وضع حمل فاطمه بنت اسد شد چه کسی به ایشان گفت که وارد خانه ی کعبه شود، طبق قرآن می گوید زمان به دنیا آمدن موسی به مادرش وحی کردیم، به مادر موسی وحی می شود ولی به مادر علی علیه السلام وحی نمی شود؟ زمانی که حضرت مریم خواست وضع حمل کند خداوند به او فرمود که از عبادتگاه خارج شود ولی زمان وضع حمل فاطمه بنت اسد به او وحی شد که وارد خانه ی کعبه شود و تا سه روز بعد آنجا بماند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۱
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
1
23
"ولایت علی بن ابی طالب حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی"...
محمدفیروزمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۱۹ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
2
یاعلی ذاتت ثبوت قل هوالله احد***نام تونقش نگین امر الله الصمد***لم یلد از مادر گیتی ولم یولد چوتو***لم یکن بعدنبی مثلت له کفوا احد
محمدفیروزمند
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۲:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۴
1
1
یاعلی ذاتت ثبوت قل هوالله احد***نام تونقش نگین امر الله الصمد***لم یلد از مادر گیتی ولم یولد چوتو***لم یکن بعدنبی مثلت له کفوا احد
تشکر
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۸
1
4
سلام.صلواتی نثار روح والا مقام حضرت ابوطالب(ع)و حضرت فاطمه بنت اسد(س)که پیامبر(ص) در حق این بانوی بزرگوار فرمودند"و کانت امی..."
اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم
اللهم عجل لولیک الفرج
یا علی مدد
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۲۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۴
0
1
خوبه
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۵
0
3
درودبراین مبلغ ونیز اقای حلی
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین