عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۳۸۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
برگزیدگان مرحله استانی مسابقات قرآن «تلاوت» و «تسنیم»، فردا 30 بهمن‌ماه در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی به رقابت می‌پردازند.

عقیق: جواد تجلیان مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن با اشاره به برگزاری مرحله کشوری مسابقات قرآنی «تسنیم» و «تلاوت» اظهار داشت: سال گذشته اولین دوره مسابقات «تسنیم» با همکاری سازمان دارالقرآن برای پرسنل و کارکنان دستگاه‌های فرهنگی برگزار شد‌ که با توجه به اهمیت ایجاد فضای قرآنی در سازمان‌های فرهنگی، امسال در این مسابقات علاوه بر کارکنان مراکز فرهنگی از همسران آن‌ها نیز ثبت‌نام به عمل آمد.

رقابت 133 نفر در مرحله کشوری مسابقات «تسنیم»

وی با بیان اینکه مسابقات تسنیم در سه رشته «مفاهیم»، «حفظ» و «قرائت» و در دو مرحله استانی و کشوری در نظر گرفته شده بود، افزود: در مرحله استانی مسابقات تسنیم که هفتم و هشتم آذرماه برگزار شد، 2 هزار و 826 نفر به رقابت پرداختند که از این تعداد 133 نفر موفق به کسب حد نصاب نمره و حضور در مرحله کشوری شدند.

تجلیان با اشاره به مسابقات تلاوت نیز گفت: مسابقات تلاوت برای نخستین‌بار با شیوه‌ای نوین در دو رشته «حفظ» و «قرائت» توسط سازمان دارالقرآن طراحی و اجرایی شد؛ در این مسابقات متقاضیان می‌بایست علاوه بر حفظ سوره‌های منتخب به مهارت‌ و فنون تلاوت قرآن نیز تسلط داشته باشند.

123 نفر به مرحله کشوری مسابقات «تلاوت» راه یافتند

مدیر امور ارتباطات سازمان دارالقرآن با بیان اینکه متقاضیان شرکت در مسابقات تلاوت بیش از پیش‌بینی ما بود، تصریح کرد: با توجه به اینکه امسال نخستین دوره مسابقات «تلاوت» بود، 8 هزار و 153 نفر ثبت‌نام کردند که در مرحله استانی 123 نفر توانستند حد نصاب نمره را کسب کنند و به مرحله کشوری راه‌ یابند.

وی با اشاره به اینکه نفرات برگزیده مرحله استانی مسابقات قرآنی تسنیم و تلاوت از روز چهارشنبه 30 بهمن‌ماه به رقابت می‌پردازند، ادامه داد: مرحله کشوری مسابقات تسنیم و تلاوت به صورت همزمان به مدت دو روز در تهران برگزار می‌شود.

تجلیان در پایان خاطر نشان کرد: مراسم اختتامیه دومین دوره مسابقات تسنیم و نخستین دوره مسابقات تلاوت دوم اسفندماه سال جاری در حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی برگزار می‌شود.

 

منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین