عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۲۹
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۰۰
امام جمعه قم:
امام خمینی(ره) پیام خود را از طریق هیئات مذهبی به مردم می رساندند.
حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی گفت: تبلیغ اهل بیت(ع) و حفظ ولایت فقیه باید محور هیئات مذهبی باشد.تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) در گردهمایی هیئات مذهبی استان قم در شبستان امام خمینی(ره) حرم مطهر حضرت معصومه(س) با تاکید بر اینکه وجود هیئات مذهبی سنت خوبی است که در فرهنگ شیعی ریشه دار است، گفت: ما باید سنت هایی را که سبب ترویج دین و ارتقای معرفت عمومی و التزام مردم به دین می شود، حفظ کنیم.
وی با بیان اینکه هیئات مذهبی در زمان ما مورد توجه مراجع و عنایت خاص ولی فقیه است، ادامه داد: امام خمینی(ره) پیام خود را از طریق هیئات مذهبی به مردم می رساندند.
تولیت آستانه مقدس حضرت معصومه(س) خداوند دین و فرهنگ اهل بیت(ع) را از طریق وسایل و وسایطی حفظ می کند، خاطرنشان کرد: باید جلسات عزاداری و هیئات مذهبی کنترل شود چرا که وقتی اسلام از این جلسات ترویج می شود شیاطین انس و جن در برابر آن موضع می گیرند.
امام جمعه قم با اشاره به نقشه رژیم پهلوی در ممنوع کردن عزاداری امام حسین(ع) ابراز داشت: رضاخان قلدر که می خواست اهداف غرب را پیاده کند وقتی مجالس و هیئات مذهبی را مزاحم کارش دید، عزاداری برای امام حسین(ع) و اهل بیت(ع) را ممنوع کرد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی در بخش دیگری از سخنان خود نقش هیئات مذهبی در انقلاب اسلامی را مورد تاکید قرار داد و خاطرنشان کرد: آیت الله کفایی تعداد زیادی از هیئات مذهبی را در مشهد راه اندازی کرد و مشهد از شر کمونیست ها به برکت تشکیل این هیئات مذهبی حفظ شد.
وی نسبت به تلاش های دشمنان مبنی بر از بین بردن پویایی و پیام رسانی از هیئات مذهبی تاکید کرد: هر نمادی که سبب شود هیئات مذهبی از محتوای سنتی خالی شوند باطل است، اگر مداحی و سینه زنی در هیأت انجام می شود باید طبق محتوای سنتی باشد.
امام جمعه قم با اشاره به اینکه باید افراد و جوانانی از این هیئات مذهبی بیرون بیایند که التزام آنان نسبت به اهل بیت(ع) افزایش پیدا کند، تصریح کرد: تبلیغ اهل بیت(ع) و حفظ ولایت فقیه باید محور هیئات مذهبی باشد.

منبع: قدس آنلاین

کد خبرنگار 211007


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین