عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۲۴۹
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۲
رئيس سازمان حج و زيارت با بيان اينكه ۶۰ درصد از ظرفيت‌هاي حج سال ۹۳ تكميل شده است گفت: با توجه به ظرفيت‌هاي خالي موجود در كاروان‌هاي حج سال آينده اولويت‌هاي جديد براي ثبت نام از امروز اعلام مي‌شوند.

عقیق:سعيد اوحدي گفت: تا كنون ۶۰ درصد از ظرفيت‌هاي حج سال آينده تكميل شده است و با توجه به ظرفيت‌هاي خالي موجود در كاروان‌هاي حج سال آينده اولويت‌هاي جديد براي ثبت نام‌ها از امروز اعلام مي‌شود.
وي ادامه داد: در استان تهران ۵۰ درصد ظرفيت تكميل و در استان ديگري مانند استان گلستان ۹۵ درصد ظرفيت تكميل شده است بنابراين اعلام اولويت‌هاي جديد بستگي به ظرفيت‌هاي خالي موجود در استان‌ها دارد.
افزايش ۱۰ درصدي هزينه‌هاي عتبات عاليات
رئيس سازمان حج و زيارت در خصوص قيمت‌هاي اعزام به عتبات عاليات در دوره جديد گفت: با توجه به مذاكراتي كه با بانك مركزي داشتيم، بانك مركزي ارز مبادلاتي را بابت عتبات عاليات از سال آينده به سازمان حج و زيارت نمي‌دهد و بنابراين هزينه‌هاي اعزام به عتبات عاليات با قيمت ارز آزاد محاسبه خواهد شد اما تلاش سازمان حج و زيارت بر اين است كه با مديريت منابع نقدينگي افزايش نرخ ارز در قيمت‌ها تأثير زيادي نداشته باشد.
وي اظهار داشت: اما در خصوص حج و عمره بانك مركزي به دليل سپرده‌گذاري‌هاي مردم همچنان ارز مبادلاتي را به حج و عمره تخصيص مي‌دهد.
اوحدي افزود: پيش بيني ما اين است كه در حدود ۸ تا ۱۰ درصد قيمت‌هاي عتبات عاليات افزايش داشته باشد و البته هتل‌ها را در عتبات عاليات نيز دسته بندي مي‌كنيم تا زائران بر اساس خدماتي كه به آنها ارائه مي‌شود هزينه پرداخت كنند.
وي تصريح كرد: نقل و انتقال فيش‌هاي حج تمتع آزاد است و همانطور كه پيش بيني مي‌شد عرضه و تقاضا هم اكنون متعادل شده است و روز گذشته فيش‌هاي عمره مفرده در بازار آزاد در حدود يك ميليون و ۳۰۰ تا ۴۰۰ هزار تومان معامله شده است.


منبع:فارس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین