عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۲۴۳
تاریخ انتشار : ۲۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۸:۳۹
مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن الکریم گفت: هشتمین مراسم تکریم چهره های قرآنی جمعه دوم اسفند با پیام تصویری آیت الله عبدالله جوادی آملی آغاز خواهد شد.

عقیق: جواد تجلیان گفت: سازمان دارالقرآن همایش تکریم چهره های قرآنی را با هدف تجلیل از پیشکسوتان، قاریان و حافظانی که موفق به کسب رتبه های بین المللی و یا دریافت مدارک رتبه یک و 2 حفظ قرآن شده باشند و همچنین بعضی از چهره های برتر قرآنی برگزار می شود.

وی از تجلیل 193 فعال قرآنی در هفت دوره گذشته این همایش خبر داد و گفت: در هشتمین همایش تکریم چهره های قرآنی از 44 پیشکسوت که حائز رتبه بین المللی هستند و همچنین حافظان قرآن که رتبه درجه یک و دو حفظ قرآن را کسب کرده اند؛ تجلیل می شود.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن تجلیل از شش موسسه برگزیده قرآنی را یکی دیگر از برنامه های این همایش دانست و فعالیت مستمر موسسات و آثار برگزیده را از شرایط انتخاب این موسسات برتر اعلام کرد.

وی در ادامه گفت: همچنین از 18 حافظ قرآن در این مراسم تجلیل خواهد شد که یک نفر از این حافظان دارای مدرک درجه یک و استاد حفظ است و 10 نفر نیز دارای مدرک درجه 2 حفظ هستند.

به گفته تجلیان از چهار قاری قرآن که رتبه بین المللی کسب کرده اند و یک مصحح قرآن در این همایش تجلیل می شود و از پیشکسوتان نیز در دو گروه تقدیر می شود که 10 نفر جزو کسانی هستند که بیش از سه دهه سابقه مستمر در فعالیت قرآنی داشته اند و هفت نفر از اساتیدی هستند که در چهل دهه سابقه فعالیت قرآنی داشته اند.

وی در ادامه به اسامی چهره های قرآنی برتر در این همایش اشاره کرد و گفت: حسینعلی شریف، مهدی سیف و بهروز یاریگل به عنوان اساتید پیشکسوت و فرح الوان کاریان، منی اولیابک و سید حمزه رودباری حائزین مدرک درجه 2 حفظ از استان تهران مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن افزود: آیت الله سیدعلی اکبری قرشی از استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام محمدصادق جبلی از سمنان، علی طالعی از اردبیل، مسعود داوری از چهارمحال و بختیاری، روح الله تقوایی از یزد، ابوطالب شهسواری از استان مرکزی، علی سلطانی از اصفهان، ذبیح الله ترکمن از استان قم و احمد مهرمشهدی از خراسان رضوی از اساتید پیشکسوتی هستند که از آنان تقدیر خواهد شد.

وی در ادامه گفت: همچنین محمدباقر امیرانصاری از استان لرستان، ناصر مومنی از کردستان، سیدمحمد ابطحی از بوشهر، علی اصغر میرزایی از استان البرز، محمدصادق صالحی از گیلان، محمدسعید مسعودی از استان فارس، سیدقاسم حامدی از مازندران، قاسم بستانی از استان خوزستان و داود محمودی از آذربایجان شرقی به عنوان اساتید پیشکسوت معرفی خواهند شد.

به گفته تجلیان سیداحمد میردامادی تنها مصحح قرآن کریم است که در هشتمین مراسم تکریم چهره های قرآنی به عنوان مصحح برگزیده قرآن کریم از استان تهران معرفی خواهد شد.

وی همچنین گفت: وحید وکیلی از استان آذربایجان غربی و مهدی شایق از استان یزد دارندگان رتبه های اول مسابقات بین المللی قرآن کریم و محمد مشمول از خراسان رضوی و سید مصطفی حسینی از استان قزوین به ترتیب به عنوان دارندگان رتبه های دوم و سوم مسابقات بین المللی در این مراسم تجلیل می شوند.

مدیر ارتباطات سازمان دارالقرآن در ادامه به کسب کنندگان مدرک درجه 2 حفظ قرآن اشاره کرد و گفت: غیر از سیدمصطفی موسوی حسن آباد وسطی از استان اصفهان که مدرک درجه یک حفظ را کسب کرده، حجت الاسلام علیرضا شاه فضل قمصری، جواد واعظ دلیلی و بتول رضایی از استان اصفهان، محمدرضا اردکانی فرد از خراسان رضوی و محمدتقی سعدالدین از استان سمنان حائزین مدرک درجه دو حفظ در این همایش معرفی می شوند.

وی افزود: هادی تکیه و سجاد واعظی منفرد از استان قم، مسعود اکبری و راضیه شریفی از استان مرکزی، زهره حیدری از استان فارس، ثریا مهدی نژاد فرد از استان لرستان، جواد شاهینی از استان گلستان، حواء آسن از هرمزگان و عبدالصمد مرزوقی از استان البرز به عنوان حائزین مدرک درجه 2 حفظ مورد تجلیل قرار خواهند گرفت.

تجلیان در پایان به موسسات قرآنی مردمی برگزیده اشاره کرد و گفت: در این مراسم از مدیران موسسات هجرت در اردبیل، بینه در اصفهان، بشارت در تهران، فجرآفرینان در سیستان و بلوچستان، بیت القرآن امام علی(ع) در قم و موسسه طلایه داران وحی در یزد به عنوان موسسات برگزیده تجلیل خواهد شد.

هشتمین مراسم تکریم چهره های قرآنی همراه با اختتامیه مسابقات «تلاوت» و «تسنیم» به همت سازمان دارالقرآن الکریم شامگاه جمعه دوم اسفند در تالار اندیشه حوزه هنری سازمان تبلیغات اسلامی با حضور جامعه قرآنی و مسوولان فرهنگی برگزار خواهد شد.


منبع:ایرنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین