عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۲۱۸
تاریخ انتشار : ۲۸ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۲:۱۹
با حضور در مسجد ارک تهران اعلام شد
یکی از اشتباهات بزرگ این فیلم نمایش غلبه عشق مجازی بر عشق‌های حقیقی کربلا است. ما هیچ پیامی از این فیلم برداشت نکردیم در حالی که عاشورا 300 پیام مختلف در خود دارد.

عقیق: تجمع اعتراض‌آمیز هیئات مذهبی نسبت به ساخت و پخش فیلم "رستاخیز" به کارگردانی احمدرضا درویش یکشنبه شب در مسجد ارک تهران برگزار شد.  

به گزارش عقیق در این مراسم که به همت هیئت محبان المرتضی(ع) و با حضور جمعی از هیئات مذهبی برپا شد حاج حسین سازور ، حاج محمود ژولیده، حاج سید مجید بنی فاطمه ، حاج مهدی سلحشور و فرج الله سحشور نیز حضور داشتند.

در ابتدای این مراسم پس از مداحی حاج سید مجید بنی فاطمه ،  حاج حسین الله کرم ضمن گرامیداشت سالروز شهادت جمعی از عزاداران حسینی در واقعه آتش سوزی مسجد ارک به پیام تسلیت رهبر معظم انقلاب درپی این حادثه اشاره کرد و گفت: تمامی کسانی که در این ماجرا به دیدار سیدالشهدا(ع) نائل شدند انتخاب شده های خدا بودند و اینطور نبود که بگوییم در اثر اتفاق چنین سرنوشتی برایشان رقم خورده است.

الله کرم درادامه به موضوع اعتراض علما و هیئات مذهبی به فیلم رستاخیز پرداخت و افزود: تحریفات و جسارت هایی که نسبت به خاندان اهل بیت (ع) در این فیلم صورت گرفته به هیچ وجه قابل اغماض نیست و این حرف های ما نقد نیست بلکه اعتراض است.
در ادامه این مراسم حاج‌حسین سازور ضمن تقدیر از حضور هیئات مذهبی در این مراسم گفت: ما برای اینکه بر اساس دیده‌های خود فیلم «رستاخیز» را نقد کنیم این فیلم را دیدیم و شما حق دارید به خاطر دیدن این فیلم به ما گله کنید ولی ما چاره‌ای جز این نداشتیم. فیلم را در 2 بخش عینیت‌های فیلم و برداشت‌هایی که از این فیلم می‌‌شود می‌توان نقد کرد.

وی افزود: اولین و مهمترین مشکل «رستاخیز» نشان دادن 5 تن از اهل بیت امام حسین (ع) است. در این فیلم چهره حضرت عباس، حضرت علی‌اکبر، حضرت قاسم، حضرت مسلم و حضرت علی‌اصغر نشان داده شده است که چهره حضرت مسلم به صور سخیفی نمایش داده شده است.
حاج حسین سازور با اشاره به استدلال کارگردان این فیلم مبنی بر معصوم نبودن قمر بنی هاشم اظهار داشت: از امام راحل وقتی درباره آیت الله خوانساری سوال شد ایشان گفتند چرا از عصمت ایشان سوال نمی کنید آن وقت  مقام معظم رهبری می‌فرمایند هزار نفر مثل من خاک پای قنبر غلام حضرت علی (ع) نمی‌شویم. حضرت ابوالفضل )ع) هنر خلقت خداست و نشان دادن او در فیلم درست نیست.


حاج حسین سازور گفت : خدا می‌خواست حضرت ابوالفضل (ع) در عاشورا مخفی بماند.  نشان دادن شجاعت حضرت ابوالفضل شوخی نیست. امام حسین (ع) خطاب به حضرت ابوالفضل (ع) می‌گوید جان من فدای تو ولی در فیلم اینگونه حضرت ابوالفضل (ع) نمایش داده می شود.
وی افزود: در همه جای تاریخ نوشته‌اند که حضرت قاسم 13 ساله بود و به قدری زیبا بود که امام حسین (ع) قسمتی از چهره او را پوشاند اما حضرت قاسم در این فیلم جوانی بیست و چند ساله نشان داده شده است.
این مداح اهل بیت خطاب به احمدرضا درویش گفت: شما مقدسات ما را زیر پا له کردید. شما صدای ناموس خلقت، حضرت زینب (س) را در این فیلم پخش کردید. آیا حقیقت عاشورا اینگونه است؟ مقام عاشورا آنقدر بالاست که «جون» غلام امام حسین (ع) را به مقامی رساند که امام زمان (عج) 1400 سال است به او سلام می‌دهد.
وی در خصوص نحوه نمایش شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) در فیلم «رستاخیز» گفت: نحوه شهادت حضرت علی‌اصغر (ع) سند مظلومیت امام حسین (ع) است اما درویش نتوانست این صحنه را به خوبی نشان دهد.

این مداح اهل‌ بیت در ادامه خاطرنشان کرد: یکی از اشتباهات بزرگ این فیلم نمایش غلبه عشق مجازی بر عشق‌های حقیقی کربلا است. ما هیچ پیامی از این فیلم برداشت نکردیم در حالی که عاشورا 300 پیام مختلف در خود دارد. ابعاد عرفانی و حماسی عاشورا که مقام معظم رهبری که بر روی آن تاکید دارند در این فیلم نشان داده نشده است.
حاج حسین سازور افزود: درویش با بکارگیری عوامل سینمای خارجی در این فیلم به عوامل سینمایی ایرانی توهین کرده است. همچنین اسامی ارگان‌ها و افرادی را در پایان این فیلم آورده و آنها در ساخت رستاخیز دخیل دانسته است که این جفا به آنها است. در صحنه‌ای از فیلم می‌بینیم که اسبی که حاوی نامه‌ها است در دشت می‌دود و نامه‌ها را می‌برد. با ترویج خشونت‌باری که از عاشورا در این فیلم نشان داده شد این برداشت می‌شود که پیام خشونت در حال گسترش در جهان است.
این مداح اهل بیت در اعتراض به فیلم «رستاخیز» گفت: شما اگر می‌خواهید فیلم دینی بسازید بهتر است از افراد خبره در دین مشورت بگیرید. شما به موضع‌گیری‌های مراجع عظام بی‌اعتنایی کردید. جشنواره فجر نیز با این وجود به این فیلم سخیف چندین جایزه داد.
این مداح اهل بیت(ع) در پایان گفت: شما نمی‌توانید عشق یک بسیجی را در جنگ 8 ساله دفاع مقدس نشان دهید آیا چگونه می‌خواهید از پله اول به پله صدم پا بگذارید و عشق عاشورا را نشان دهید.

در ادامه فرج‌الله سلحشور کارگردان و فیلمنامه‌نویس سینما با انتقاد به ماهیت فعلی سینما گفت: هالیوود سینما را تعریف کرده است و ارکانی مانند انسان‌محوری، دروغ‌محوری و مادی‌گرایی را در آن پایه‌گذاری کرده است. هالیوود می‌خواهد با سینما به دنیا مسلط شود.
وی افزود: سینما و تلویزیون فرهنگ و سنت‌های گذشته ما را تغییر داده است. سینما وسیله‌ای است تا آمریکایی‌ها فرهنگ ملتها را بگیرند و فرهنگ صهیونیسم را القا کنند.
کارگردان سریال یوسف در ادامه اضافه کرد: قرار نیست درویش و هیچ کارگردان دیگر سینما در خدمت خدا، پیغمبر و امام حسین (ع) باشند. قرار است کارگردانها برای اینکه در راس باشند فیلم بسازند. متاسفانه ما این سینمای منحرف را پذیرفته‌ایم. دولت، مجلس، بزرگان، مداحان و حتی حزب‌اللهی‌ها این سینما را پذیرفته‌اند و برای همین نمی‌توان از درویش توقع داشت که برای ما فیلم بسازد.
سلحشور در ادمه گفت: اگر درویش می‌خواست حقیقت داستان عاشورا را نشان دهد به او می‌گفتند خلاقیت ندارد و طوطی‌وار فیلم می‌سازد. غربی‌ها خلاقیت را در تغییر واقعیت‌ می‌دانند. این فیلم تازه اول خط است. آنها با سینما خانواده‌های ما را از هم می‌پاشند و ناموس ما را به اینگونه که اکنون می‌بینید در خیابانها می‌کشند و حتی امام حسین (ع) را از ما می‌گیرند.


این کارگردان افزود: ما از قرآن تعریف‌هایی برای قصه‌نویسی و سناریونویسی درآوردیم و بر پایه آن سریال‌های یوسف، اصحاب کهف و مریم را ساختیم. به مسئولین نیز گفتیم بودجه در اختیار ما قرار دهید تا جریان فیلم‌سازی اسلامی را به راه بیندازیم اما مسئولان می‌گویند این کار ما نیست.
سلحشور در ادامه گفت: تهیه‌کننده سریال آمریکایی 24 می‌گوید اگر ما رسانه ملی داشتیم تا امروز آمریکا و اسرائیل را نابود کرده بودیم. این حرف نشان می‌دهد که رسانه ملی هنوز در خدمت ما نیست.
وی در ادامه خاطرنشان کرد: من 36 سال روی سینما فکر کرده‌ام و به این نتیجه رسیدم اگر سینما درست شود همه آرزوی انبیا و شهدای ما محقق می‌شود. سریال یوسف 6 سال است که پربیننده‌ترین اثر روی زمین است. 4 میلیارد انسان یوسف را دیده‌اند و این نشان از تاثیرگذاری آثار هنری دارد.

به گزارش عقیق در ادامه مراسم حاج مهدی سلحشور و حاج حسین سازور مداحی کردند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲۱
سعيد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۷:۵۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
42
18
خود اين اقايان مداح براي گرياندن مردم در توصيف شهادت امام حسين ع و اهل بيتش و مصيبتهاي بعد از ان از الفاظ نامناسب استفاده ميكنند چرا كسي به روضه خواني انها اعتراض نميكند؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
عقیق جلوی توهین به ذاکران را بگیر
سعید
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۸ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
اعتراض به بعضی الفاض مداحان وجود دارد ولی این دلیل نمیشه که به این فیلم اعتراض نشه..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۲۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
راست ميگه وقتي كسي به مداح ها توهين ميكنه كه ديگه شما نبايد تاييد كنيد
سجاد خلیل زاده
| Iran (Islamic Republic of)
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
اون درست ولی بدتر اینه که چهره معمصومین نشان بهیم
م
| Iran (Islamic Republic of)
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۲/۱۲/۲۵
توصیف تا به تصویر کشیدن خیلی فرق داره عزیزم
سيد علي
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۲:۵۹ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
4
15
يكبار دگر عقيده غارت شده است

بر مقتل كربلا جسارت شده است

درويش،بدان كه روز رستاخيزت

بر چهره ي تو مهر حقارت شده است
سعید
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
4
9
استفتا از آیت الله سیستانی:
1- آیا بازیگران می توانند در نمایش در نقش شخصیتهای مقدسی همچون حضرت زینب (س) و حضرت عباس (ع) بازی کنند ؟
پاسخ: اگر مشتمل بر هتک یا محرّمی دیگر باشد جائز نیست .

2-صورتگری و یا صحنه سازی از زندگانی محمد (صلی الله علیه و آله) و یا دیگر پیامبران گذشته و یا معصومین (علیهم السلام) و یا هر راز و رمز مقدس تاریخی و نشان دادن آنها بر پرده سینما و یا صفحه تلویزیون و یا تئاتر و غیره جایز است؟
پاسخ: اگر اصل حرمت و بزرگداشت آنان رعایت شود و شخصیت مقدّس آنان را در اذهان مردم خدشه دار نکند مانعی ندارد.

حال با توجه به این سوالات و جوابشون معلوم میشه ریسک کار بالاس و خدایی نکرده اگر خدشه ای به قداست و حرمت این عزیزان وارد شه کار بسیار نامناسب و زشتی صورت گرفته و بی احترامی شده...پس سینماگران لطف کنن فیلم نسازن چون نمتونن حق مطلب رو ادا کنن اگرم میسازید چهره رو نشون ندید و صدای بی بی زینب(ُس) رو پخش نکنید
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of)
۱۰:۳۴ - ۱۳۹۲/۱۲/۰۳
آفرین در بین این همه قضاوت عجولانه و تند و تیز یک نفر هم حرف حساب زد.....
محمد
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
10
7
فیلم روز واقعه هم به خاطر پخش صدای حضرت زینب(س) و نشان دادن هیبت آن حضرت و فیلم مختارنامه هم به خاطر نشان دادن حضرت مسلم اشکال داشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۲۳:۴۵ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
شما از کجا مرجعیت خود را گرفتید که اینجوری میگید،از اون ور بوم نیفتید. الان مشکل و بحث سر نشان دادن چهره این بزرگان است نه صدای این عزیزان. کدام مرجع گفته که قرار دادن صدا برای این بزرگواران اشکال داره.اینجوری باشه هیچکس نباید فیلم بسازه. تازه شما تعزیه را هم زیر سوال میبرید چون هم صدا و هم هیبت در آن وجود داره دقت میکردین تو تعزیه فقط چهره پوشیده است.
محمد
| Iran (Islamic Republic of)
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
جناب ناشناس من این حرف ها رو از خودم نزدم با دقت در متن بالا میبینید که حاج حسین در باره ی چهره ی حضرت مسلم همین رو گفته که نباید چهره شان را نشان می دادند و تو مصاحبه ی اختصاصی عقیق با خود ایشان،ایشان گفتند که پخش صدای حضرت زینب اشکال داره دلیلش رو هم بیان کردند برو بخون.
در ضمن من از اون ور بوم نیفتادم شما مواظب باش از این ورش نیفتی!!
عمارنامه
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۷:۵۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
2
1
سلام و درود؛
دوست عزیز این مطلب شما در پایگاه اینترنتی و بسته فرهنگی عمارنامه منتشرگردید.
http://www.ammarname.ir/node/35218
ما را از بروزرسانی خود آگاه
و با درج بنر و یا لوگو در وبگاه خود یاری نمایید .
موفق و پیروز باشید .
http://ammarname.ir -- info@ammarname.ir
یا علی
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۰۰:۲۴ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
1
3
سه راهکار جنتی برای اکران «رستاخیز»
علی جنتی جنتی در پایان این سوال سه راهکار برای نمایش عمومی «رستاخیز» عنوان کرد و گفت: اگر قرار باشد این فیلم مورد اکران عمومی قرار بگیرد یا باید نواقص آن به نحوی رفع شود و یا برخی از صحنه‌های فیلم حذف شود و یا اینکه می‌توان چهره برخی از اهل بیت را در هاله‌ای از نور قرار داد که قداست ایشان محفوظ بماند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of)
۱۱:۴۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
ایشان روغن ریخته را نذر امامزاده کرده،

جنتی بداند حزب‌الله در میدان حافظ ارزشهاست
علی
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۱:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۹
0
1
من نمیدونم کی این درویش رو مجبور کرده فیلم بسازه؟...
باحالتر اون وزیر محترم ارشاده که از این فیلم تعریف هم کرد!...
البته بنده با اکثر حرفای آقای سلحشور مخالفم...
دانشجوی دانشگاه آزاد شیراز
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۶:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۳۰
3
3
غربی‌ها خلاقیت را در تغییر واقعیت‌ می‌دانند. این فیلم تازه اول خط است. آنها با سینما خانواده‌های ما را از هم می‌پاشند و ناموس ما را به اینگونه که اکنون می‌بینید در خیابانها می‌کشند و حتی امام حسین (ع) را از ما می‌گیرند.یا ابا الفضل جلوی اینها باید گرفته بشود
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۳:۰۳ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
2
2
حضرت عباس و حضرت علی اکبر معصوم نبودند.
2- مقام پیامبر خدا بالاتر است یا مقام امام؟
پاسخ واضح است
3- در حالی که چهره ی حضرت یوسف، حضرت یعقوب، حضرت ایوب، حضرت عیسی و...- که سلام خدا بر جمیع آنها باد- بارها و بارها از تلویزیون پخش شده، چه منعی در نمایش چهره ی مثالی حضرت عباس است؟
4- در هر کوی و برزنی در ایام محرم، مراسم تعزیه پخش می شود که این مراسم بارها و بارها از تلویزیون هو پخش شده، این عزیزان آن موقع نظری نداشتند؟!
علیرضا
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
1
0
بسم رب الجنون
با دیگر دست های آلوده و نفوس حرامی وچشمهای کور و دست های افلیج هریک از خود حرکتی کرده اند تا بگویند ما هستیم ، اما این حرکت به بهای قطع شدنشان تمام خواهد شد.
بدانید :
اهانت به ذوات مقدس حضرات معصومین علیهم السلام را برنمی تابیم و جواب محکمی به شما خونخواران و حرامزادگان خواهیم داد.
داعش فقط در سوریه و عراق نیست ، همین که این فیلم در ایران شیعه به اکران درآید حرکت این پست فطرتان است که ان شالله و به امید خدا در نطفه خفه می گردد.
جایی که ارباب عالمین مولی الکونین حسین ابن علی علیه السلام خطاب به برادرش حضرت سقا ابالفضل العباس می فرماید فدایت شوم ، عده ای که از پشه ناچیزتر و از خوک نجس تر هستند مطمئن باشند عرصه ی جولان برای توهین به این بزرگوار را پیدا نخواهند کرد.
لذا از رهبر گرانقدر حضرت آیت الله خامنه ای (دامت ظله ) و مراجع گرانمایه همچون حضرات آیات اعظام وحید خراسانی ، صافی گلپایگانی ، سیستانی و دیگر مراجع دیندارو ولایتی خواستارم که نه تنها با حرام اعلام کردن نمایش و دیدن این فیلم بلکه با حکم جمع آوری و جلوگیری از نمایش این فیلم به میدان بیایند ، تا بار دیگر قدرت و عزم مرجعیت بر همگان ثابت گردد.
جوان ولایتی بی خیال حرمت عاشورا و ارباب بی کفن نخواهد شد و اگر اقدامی صورت نپذیرد ، راساً و رسما اقدام خواهد نمود.
من در برابر این خواسته تا پای جان ایستادگی خواهم کرد.
علیرضا تلخابی
25 رمضان 1436
21 تیر 1394
یاعلی مدد
اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ الْأَمَانَ
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
0
0
زمان وقوع حادثه عاشورا ، بودند کسانی ک کنار نشستند و منتظر شدند تا اتفاقی بیفته و قضاوت کنند...

نه طرف حق رو گرفتند و نه باطل رو ، بی تفاوت بودند

ما در دین اسلام چیزی به اسم بی تفاوتی نداریم! یا باید با حق باشی و رستگار بشی ، یا بری سمت باطل و جزء زیانکاران بشی ! راهی بین حق و باطل اصلا وجود نداره..


این ک ما بشینیم فیلم پخش بشه و بعد قضاوت کنیم و بعد هم اعتراض کنیم ، این ک میشه نوشدارو بعد مرگ سهراب ، وقتی قبح همه چی شکست و توهین صورت گرفت ، حالا شما خودتو بکش ، فایده نداره که

میشه همون قضیه توابین بعد شهادت اباعبدلله ع
چه فایده ای داشت ؟؟ امام زمانشون به شهادت رسیده بود!!!
لذا ما در حد وظیفه و توانمون اعتراص میکنیم تا شرمنده ابی عبدلله نشیم...
ناشناس
|
Iran (Islamic Republic of)
|
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۴/۰۴/۲۱
1
0
نشان دادن چهره شخصیت هایی است که آرمان های ما هستند! چهره ایی که همه جوانمردان و شهدای عالم به جایگاهش غبطه می خورند. نشان دادن چهره ای که امام حسین(ع) به آن می فرمایند به نفسی انت! ما برای کوچکترین بی حرمتی که می خواستند به حرم حضرت زینب(س) کنند، این همه شهید دادیم. این درست است که هیبت ناموس خدا را نشان دهند؟ این توهین نیست؟
این شوخی نیست. نمی دانم متولی کیست، کمیسیون فرهنگی مجلس یا دولت. ما از شما می خواهیم که یک گروهی تشکیل دهند، هم جلوی این فیلم را بگیرند و هم ریشه ساخت این فیلم را دربیاورند. در محکم ترین مقتل ها ۲-۳ جمله بیشتر در مورد بکر بن حر نداریم. در لهوف که مستند است نوشته است "و اما پسر حر بود که به شهادت رسید و وی جزو اولین شهدای کربلا بود". حالا داستان را عشقی می کنند! این را چه کنیم!؟ می دانی در مورد که حرف می زنیم؟ این حرف ها وهن است و سخیف است!
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین