عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۲۰۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۰
در جلسه هفتگی حسینیه فاطمه زهرا(س)
آقای میرباقری عرض کرد خدمت آقا به من گفته اند سریال حضرت خدیجه را بسازم، ما وضعیت حضور زنان را چه کنیم؟ درباره نمایش حضرت خدیجه و حضرت زهرا(س) و... چه کنیم؟

عقیق: در پی واکنش های علما، مداحان اهل بیت(ع) و جامعه مذهبی به فیلم رستاخیز، حاج سعید حدادیان نیز در حاشیه هیئت هفتگی حسینیه فاطمه زهرا(س) در این باره صحبت کرد که بخشی از آن را در ادامه می خوانید:



* اول اینکه من هنوز فیلم را ندیده ام و در جریان کم وکیف این فیلم نیستم، منتهی به همه ی اهل هنر عرض می کنم وقتی وارد مبادی و مبانی دینی می شوید توجه به بیانات مراجع واجب می شود، ما اگر الان در این مورد حرف بزنیم می گویند شما درس آن را نخوانده اید بسیار خب ما هم می گوییم کارشناس دین مراجع هستند اگر مراجع جواز دادند بنده کی هستم که چیزی بگوییم اگر مراجع معترض هستند اگر هزاران اهل هنر هم باشیم بر ما پیروی از مراجع واجب است.

*با گروهی در محضر مقام معظم رهبری بودیم برای گزارش برنامه سوختگان وصل گروه های دیگری هم آمده بودند گزارش بدهند، آقای میرباقری هم آمده بود خدمت آقا، کارگردانی که به اسلام خیلی خدمت کرده من به ایشان عرض کردم که من عبادات مورد تکیه ای ندارم ولی حاضرم بخشی از آن را بدهم در قبال برخی از دیالوگ های آموزنده فیلم مختار. در همین جلسه آقای میرباقری عرض کرد خدمت آقا به من گفته اند سریال حضرت خدیجه را بسازم ، ما وضعیت حضور زنان را چه کنیم؟ درباره نمایش حضرت خدیجه و حضرت زهرا(س) و... چه کنیم؟

 حضرت آقا بیانات بسیار مبسوطی را فرمودند، ای کاش دفتر مقام معظم رهبری  متن بیانات را منتشر می کردند تا هنرمندان و وزارت ارشاد بخوانند، یکی از مواردی که فرمودند این بود: «لازم نیست شما سریالی را به نام حضرات بسازید که مجبور به نشان دادن چهره مبارکشان باشید شما مجموعه سلمان را درست کن و سلمان را نشان دهید در همان مسیر می توانید نیتتان را به ثمر برسانید.»

نکته بعدی این است که بازیگرانی استفاده شود که سابقه نقش های قبلی و احتمالا بعدی آن ها مناسب باشد، شیطان دنبال این است مرا که  مثلا نقش قنبر علی علیه السلام را بازی کردم یک جایی زمین بزند تا با زمین زدن من تاثیر آن نقش را خراب کند، در واقع حضرت آقا  متذکر شدند که  اگر قرار است در فیلمی مبانی دینی مطرح شود باید به حوزه ها توجه شود. آلفرد هیچکاک که نمی تواند برای ما از هالیوود راه کار ارئه بدهد.

* به بعضی از حریم ها تا می توانیم نباید وارد شویم، ما که یک روضه خوان هستیم توقعات نزدیک به معصومین (ع) از ما دارند، حال شخصی نقش حضرت عباس(ع) را بازی کند و فردا برود در خنده بازار بازی کند.، ما نمی گوییم اینها نیت شری دارند ، میخواهند به زعم خودشان برای مردم تصویری از عاشورا برقرار کنند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۳
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
یک خواننده
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۶:۵۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۷
3
11
کاش همه مداحان عزیزمون که دلسوز هم هستند همین طور مودلانه و نجیب در مورد این فیلم موضع بگیرند!
قاطع اما مودب!
سعید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
3
4
اصلا چه اصراری بود که چهره حضرت عباس و حضزت علی اکبر و حضرت قاسم(علیهم السلام) رو نشون بدن؟؟اگه خدشه ای به حرمت و قداستشون وارد شه کار حرومی انجام شده..
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۹:۱۶ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۸
3
1
اینکه چهره معصومین نشان داده نشود قابل قبول ولی اینکه به هنرمندی گفته شود چون نقش انسان والایی را بازی کرد دیگر حق بازی در نقش دیگری را ندارد به نظر صحیح نمی باشد هنر مند وابسته به هنرش است باید نقشش را درست بازی کند چه در نقش مثبت چه در نقش منفی اقتضای شغلش است نقش آنتونی کویین را در فیلم محمدرسول اله ببینید نقشی جاودانه بود آیا می توان بر ایشان تکلیف میشد بعد از آن دیگر نقش بدی را بازی نکند
مجید
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۱:۰۹ - ۱۳۹۳/۰۸/۲۲
0
0
ببخشید در مورد یکسری نقش های خاص این حساسیت وجود دارد, در مورد اهل بیت که برای لمس اسمشان هم وضو باید داشت, این قضیه بسیار حساس تر است
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین