عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۲۱۸۶
تاریخ انتشار : ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۸
كاروان زائران امام رضا(ع) متشكل از گروه ۱۰۰ نفري اهالي استان‌هاي ديوانيه و بابل عراق كه پياده به سمت مشهد مقدس در حال حركت هستند، امروز وارد شهرستان مرزي مهران شدند.

عقیق: مدير كاروان زائران عراقي گفت: اين گروه با عنوان كاروان ˈمحبان اهل بيت (ع) ˈ از سه روز پيش سفر خود را از نجف و ديوانيه به سمت مشهد مقدس آغاز كرده اند.
سيد احمد خادم، افزود: كاروان زائران حضرت امام رضا (ع) متشكل از گروه
۱۰۰ نفري اهالي استان‌هاي ديوانيه و بابل عراق هستند و قرار است اعضاي كاروان كل مسير را با پاي پياده و به عشق امام هشتم طي كنند.
وي ادامه داد: كاروان پياده ولايت در مدت سفر
۴۶ روزه خود به مشهد مقدس به زيارت حرم امام خميني (ره) و حضرت معصومه (س) نيز مشرف خواهند شد.
خادم اضافه كرد: افراد اين كاروان پس از تجمع در شهر كوت با پاي پياده به قصد زيارت اماكن مقدس در ايران وارد اين كشور شدند.
مدير كاروان زائران عراقي به اهداف گسترده اين سفر اشاره كرد و يادآور شد: در اين سفر ضمن عرض ارادت به ائمه اطهار (ع)، سلام مردم مسلمان عراق را به مردم مسلمان، دوست و برادر در ايران اسلامي، منتقل خواهيم كرد.
وي از حضور در اين سوي مرز و در سرزمين ايران اسلامي ابراز خوشحالي كرد و تاكيد كرد: نزديكي فرهنگي بين مردم دو كشور باعث شده تا در برخورد با مردم و شهروندان كشور ايران احساس غريبي نكنيم.
  در اين كاروان كه افراد مسن و جوان نيز مشاهده مي‌شد زائران با به دست گرفتن بيرق هايي مزين به نام مبارك معصومين (ع) و در صفوف منظم جلوه هايي معنوي، زيبا و ديدني را به نمايش گذاشتند.
شهر مرزي مهران در منتهي اليه غربي استان ايلام قرار دارد و فاصله اين شهر تا ايلام
۸۵ كيلومتر است.
اين شهرستان مرزي تا كربلا
۴۳۰ كيلومتر و تا مشهد مقدس يك هزار و ۶۹۰ كيلومتر فاصله دارد.


منبع:ایرنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین