عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۹۷۳
تاریخ انتشار : ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۹:۰۷
این لذت همان است که انبیاء و اولیا و مقربان درگاه الهی را به وجد و بیتابی می‌کشاند و خواب آرام شب را از آنان می‌گیرد و به دیدار معشوق می‌کشاند.

عقیق: حسین علی جعفری مدیر انتشارات ستاد اقامه نماز با اعلام خبر انتشار کتاب "ثانیه های انس" گفت: از لذت بخش ترین حالات انسان همنشینی و گفتگو با محبوبی است که عشقی خالص و محبتی تمام نثار انسان می کند. خوشی و لذت ثانیه ها و دقایق هم سخنی با او گاه چنان است که انسان از دیگر لذت ها دست می شوید و به هر فرمان و خواسته او تن در می دهد تا به وصال او برسد. این لذت هم سخنی همان است که سبب شد موسی نبی(ع) پاسخ به سوال ساده آن چیست در دستان تو را با توضیح و تفصیل بیشتری همراه می سازد تا بلکه این لذت ثانیه های بیشتری ادامه یابد.
وی ادامه داد: این لذت همان است که انبیاء و اولیا و مقربان درگاه الهی را به وجد و بیتابی می کشاند و خواب آرام شب را از آنان می گیرد و به دیدار معشوق می کشاند؛ به راستی کدامین محبوب عشقی وافرتر از خدا دارد. پروردگار مهربانی که حتی پیش از به دنیا آمدن نیز تمام نیازمندی ها و امکانات مادی (شیر مادر) و معنوی(مهر و عطوفت و عشق مادرانه) را برایمان مهیا می سازد.
جعفری تصریح کرد: نگاهی کوتاه به چرایی، چگونگی و شرایط بهره مندی بیشتر از فرصت هم سخنی و دقایقی کنار محبوب حقیقی نشستن است تا لذت این ثانیه های انس را بیشتر دریابیم و دیگران را برای حضور برای این بزم عاشقانه دعوت کنیم.
به گفته وی در بخشی از این اثر عنوان شده است: دانستن این نکته که نماز کارآمدترین راه تداوم ارتباط با خداوند است به جهت رمزگشایی از یک نکته کلیدی و مهم زندگی درباره نقش شگرف و پر اهمیت نماز در آموزه های دینی و فهم دقیق چرایی و فلسفه تاکید های فراوان قرآن و روایات بر نماز و آن هم اوصاف و تاکیدات گفته شده درباره نماز است. این رمز و راز چیزی نیست جز اینکه نماز پل و وسیله ای است برای رسیدن به چیزهای برتر. همان طور که ریل ها و دیگر مقدمات مسافرت و کشاورزی بستر و پلی بودند برای رسیدن به هدف و مقصد اصلی و پیمودن پله های ارتقای معنوی. بنابراین امیرمومنان(ع) فرمودند: الصلاة قربان کل تقی؛ نماز وسیله تقرب هر پرهیزگاری به خدا است.
مدیر انتشارات ستاد اقامه نماز عنوان کرد: همچنین در بخش "ملاک تشخیص" بیان شده است: اگر بپرسند از کجا می توانیم بفهمیم نماز ما جز کدام دسته است، پاسخ آن روشن است زیرا نماز کامل و عارفانه و عاشقانه نماز تحول آفرین است؛ نمازی است که نه تنها بجا آوردن آن سنگین و خسته کننده نیست، بلکه انسان با اشتیاق معنوی وصف ناپذیری به دنبال آن است و همواره منتظر شنیدن صدای خوش اذان و رسیدن لحظات و ثانیه های لذت بخش گفتگو با حضرت دوست است.

وی تاکید کرد: چنین نمازی برای انسان آرامش و پیش برندگی معنوی دارد و زمینه ساز توفیقات روز افزون است و دید انسان را چنان گسترده می سازد که لذت معنوی نماز را با هیچ لذتی معاوضه نمی کند و مراقبت و توجه کامل برای توفیق دوباره را به حداکثر می رساند و از زشتی ها و لذت های زودگذار به راحتی چشم می پوشد و تغییر را در خود احساس می کند؛ باید ای دل اندکی بهتر شویم یا نه اصلا آدم دیگر شویم. از همین امروز هنگام نماز با خدا قدری صمیمی تر شویم ،مثل رویای درخت و گل زیر احساسات باران تر شویم... .
جعفری با بیان اینکه هنر بندگی، نکته های سفارشی ناب و پرونده ویژه سه بخش این کتاب را تشکیل می دهند، عنوان کرد: بال های عروج، کلید دانایی، مسافر کمال، همسایه خدا، گام های انس با خدا، گام اول خانمه تکانی دل، گام دوم ابراز محبت، گام سوم همراهی در قهر و آشتی، گام چهارم دوری از گناه، گام پنجم توبه و بازگشت، پنج راز، کلام رهبر، یادگاری، خودآزمایی، نردبان بندگی، یاأوری، درجه شما، انواع نماز، یک تقلیدی، دو رفع تکلیفی، سه نماز ترسوها، چهار به عشق بهشت، پنج عارفانه و عاشقانه، نفس راحت، ملاک تشخیص، چشم به راه، اضطراب شیرین، ثانیه های تنبل، رخ به رخ، بالانس روح، پس گردنی و تفاوت ها از فصولی است که کتاب "ثانیه های انس" به چشم می خورد.

وی یادآور شد: " ثانیه های انس" به قلم رضا اخوی در 198 صفحه، با شمارگان 5 هزار نسخه و بهای 4800 تومان از سوی ستاد اقامه نماز روانه بازار کتاب شد؛ علاقه مندان می توانند برای تهیه این کتاب با شماره تلفن 888900059 تماس حاصل کنند.

 

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین