عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۸۳۵
تاریخ انتشار : ۲۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۹
همایش سیره و زمانه امام موسی کاظم(ع) صبح امروز با حضور طلاب و اساتید حوزه علمیه در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

عقیق: همایش سیره و زمانه امام موسی کاظم(ع( همزمان با سالروز وفات حضرت فاطمه معصومه(س)، در مدرسه امام خمینی(ره) برگزار شد.

در این همایش که به همت انجمن تاریخ پژوهان حوزه و اساتید و طلاب حوزه و در دو نوبت صبح و عصر برگزار شده بود آیت‌الله حسینی بوشهری در بخش افتتاحیه، به ارائه سخنرانی پرداخت.

ارائه چکیده 5 مقاله برگزیده با حضور و مدیریت اساتید برجسته تاریخ از دیگر بخش‌های این همایش علمی بود.

دکتر مطهری دبیر همایش سیره و زمانه امام موسی کاظم(ع) در اهمیت برگزاری این همایش گفت: دوران امام موسی کاظم(ع) زمان شکل گیری اندیشه‌های مختلفی در جهان اسلام خصوصا فرقه‌های انحرافی است و از سویی دیگر، جهان تشیع بعد از شهادت امام صادق(ع) با بحران هایی مواجه شده است.

وی افزود: حتی بسیاری از بزرگان شیعه هم دچار سردرگمی شدند تا اینکه امام موسی کاظم(ع) جامعه شیعه را به سرمنزل آرامش رساندند و یک انسجام سیاسی و دینی در جامعه حکمفرما شد.

دکتر مطهری در بخش دیگر سخنان خود به وضعیت انجمن تاریخ حوزه اشاره کرد و اظهار داشت: انجمن علمی تاریخ اولین انجمن علمی حوزه و پایه گذار سایر انجمن های حوزه علمیه شد و فعالیت های خود را با برگزاری 5 همایش، انتشار 25 شماره فصلنامه، هم اندیشی با مراکز تاریخی قم، مرتبط کردن گروه‌های تاریخی و برگزاری کارگاه‌ها و کرسی های نظریه پردازی پیش گرفت.

مسئول انجمن تاریخ پژوهان حوزه علمیه قم با تاکید بر اینکه این همایش قدمی در راستای سیره امام موسی کاظم(ع) است، افزود: لازم است دستاوردهای این همایش به نحوی مورد تبیین قرار گیرد، که مورد قبول جامعه باشد.

وی در پایان در ارتباط با مقالات ارائه شده به همایش گفت: فراخوان این همایش به مراکز علمی داده شد و 80 مقاله به دبیرخانه ارسال شد که پس از ارزیابی‌ها، 40 مقاله مورد تایید قرار گرفتند و در دو جلد کتاب چاپ شدند.


در این همایش از دو جلد کتاب چکیده مقالات برگزیده این همایش رونمایی شد.

 

منبع:ابنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین