عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۶۷۵
تاریخ انتشار : ۲۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۵۷
مداحی حاج سعید و محمد حسین حدادیان، کربلایی حسین طاهری و کربلایی وحید یوسفی در حسینیه فاطمه الزهرا
هر اتفاقی در عالم نیازمند به وجود وسیله دارد عقلا این طور است. باید تعجب کرد از کسانی که وسیله را موجب اتصال نمی دانند و می گویند ما با خود خدا کار داریم.
سعید حدادیان


عقیق: مراسم عزاداری شهادت حضرت فاطمه معصومه(س) در حسینیه فاطمه الزهرا با سخنرانی حجت الاسلام سید رضا عمادی و مداحی حاج سعید حدادیان، کربلایی محمد حسین حدادیان، کربلایی وحید یوسفی و کربلایی حسین طاهری برگزار شد.


نکاتی از سخنرانی حجت الاسلام عمادی را بخوانید:

*در مسئله اتصال به فیض نیازمند اتصال به وسیله داریم. قرآن کریم به صراحت می فرماید: وابتغوا الیه الوسیله با وسیله بیایید، عقل هم این مسئله را تایید میکند.

*انسان هر کاری در عالم انجام می دهد با وسیله است، رفع عطش به وسیله آب، نوشیدن آب به وسیله ظرف، ظرف هم که نباشد دست را وسیله می کنیم.

* الان اگر این برقی که در حسینیه موجود است اگر مستقیما از نیروگاه متصل بود تمامی این لامپ ها پودر می شدند چون توان استقامت در برابر آن فشار بالا را ندارند، بخاطر همین ترانس گذاشته اند تا ولتاژ را پایین بیاورد. 

* هر اتفاقی در عالم نیازمند به وجود وسیله دارد عقلا این طور است. باید تعجب کرد از کسانی که وسیله را موجب اتصال نمی دانند و می گویند ما با خود خدا کار داریم.

*مولای متقیان امیرالمومنین(ع) فرمودند: آیا تو فکر می کنی همین چند کیلو وزن  هستی؟ در وجود انسان ها عالم اکبر وجود دارد و  انسان  می تواند بزرگ  شود.

*حاج آقای مجتهدی(ره) یک وقتی درباره کتاب معراج السعاده به یکی از طلبه ها فرمودند: از صفحات آن کپی بگیرید و هر صفحه را یک روز بدهید به طلبه ها که بعد از نماز صبح بخوانند که بلکه آدم بشوند چون انسان ساز است.

*حجم کتاب انسان را می ترساند. یکی از رفقای ما کتاب را برگ برگ می کرد و فهم کتاب برایش مهم بود نه چیز دیگری ورق ورق می خواند و رو به جلو می رفت می گفت هر موقع می خوانم می گویم فقط این ورق است ولی یک موقعی می بینم که چقدر مطالعه کردم.

*اولین برگه ای که پخش شد این روایت داخلش بود که مولا امیرالمومنین(ع) می فرماید: انسان چطور گردنش را بلند می کند در حالی که اولش نطفه و آخرش جیفه و وسطش حامل النجاسه است.

 

 



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین