عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۶۱۹
تاریخ انتشار : ۱۹ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۲
حجت الاسلام صادقی سخنرانی و حاج رضا هلالی و حاج روح الله بهمنی و کربلایی وحید یوسفی مداحی کردند
جوان ها اگر مادرتان از شما ناراضی هست اگر تا صبح گریه کنید و حسین حسین کنید فایده ای ندارد. باید مادر را راضی کنید.این در دین اسلام زیاد سفارش شده است. چون همه پیامبران دستور به احترام به مادر می دهند.

حاج رضا هلالی و حاج روح الله بهمنی در هیئت الرضا

 صوت هیئت الرضا

عقیق: مراسم جشن میلاد امام حسن عسکری در جلسه هفتگی هیئت الرضا برگزار شد.

در این مراسم حجت الاسلام صادقی سخنرانی کرد و حاج رضا هلالی و حاج روح الله بهمنی و کربلایی وحید یوسفی مولودی خوانی و مدیحه سرایی کردند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام مرتضی صادقی را بخوانید؛


*بحث ما در مورد فرقه وهابیت بود. وهابیت چند ایراد به ما شیعیان می گیرند؛

1_ زیارت که ما طبق آیه قرآن در سوره توبه جواب دادیم که زیارت ایرادی ندارد.

2_ می گویند شما وقتی زیارت می کنید سر قبر مرده می ایستید و از مرده حاجت می خواهید. در جواب به آنها گفتیم که قرآن می فرماید که اینها مرده نیستند. که همه این مرده ها هم به دست وهابیت و طرز تفکر وهابیت کشته شدند. این در دعای ندبه آمده است. این ها علاوه بر این که زنده هستند بلکه اعمال ما برآنها عرضه می شود. امام زمان ناظر بر اعمال ماست و ایشان غایب نیستند بلکه ما هستیم که غایب هستیم و ایشان را نمی بینیم. اعمال تحت نظارت پیامبر است که از دنیا رفته است که این در قرآن آمده است که خدا می فرماید که مردم اعمال شما را خدا می بیند و پیامبر هم می بیند و مؤمنان هم می بینند که این آیه 105 در سوره توبه است.

*اهل بیت و پیامبر فکر ما را می خوانند. اگر بارانی از آسمان ببارد به خاطر اهل بیت است. پیامبر اعمال ما را می بیند. این ما هستیم که نمی بینیم.

*عقیده شیعه بر این است که اعمال روزانه یا هفتگی یا ماهانه بر امام عرضه می شود، لذا نباید گناه کرد.

*شیعه کسی است که جا پای امامش بگذارد. درجه شیعه و محب با هم متفاوت است.

*وهابیت کافر همه را به کیش خود می پندارند چون دین ندارند و چون اصالتاً قرآن را قبول ندارند و هر چه از قرآن هم برایشان بگوییم باز هم شبهه ایجاد می کنید.

*دو نفر به خاطر این که امام زمان را ببینند به مکه می روند. هر دو کنار بیت عتیق می نشینند. یکی از آنها یک نفر را کنار خود می بیند و احساس می کند که امام زمان است از ایشان می پرسد که شما پسر فاطمه هستید. حضرت می فرماید بله. می پرسد من که شما را می توانم ببینم آیا دوست و رفیق من هم می تواند شما را ببیند. حضرت می فرماید خیر. می گوید که ما با هم ریاضت کشیده ایم تا شما را ببینیم. حضرت می فرماید که در مسیر راه که می آمدید به گندم زار مردم رسیدید. دوست شما چنگی به گندم ها زد تا ببیند که رسیده یا نه. کسی که به حقوق دیگران تجاوز بکند لیاقت دیدن من را ندارد.

*ما باید نگاه و زبان و نوشتن و کارهایمان را مواظبت کنیم. چون آقایمان امام زمان (عج) می بیند.

*جوان ها اگر مادرتان از شما ناراضی هست اگر تا صبح گریه کنید و حسین حسین کنید فایده ای ندارد. باید مادر را راضی کنید.این در دین اسلام زیاد سفارش شده است. چون همه پیامبران دستور به احترام به مادر می دهند.

*ابراهیم مجاب کسی است که از آقا امام حسین جواب شنیده یعنی هر وقت که به زیارت ایشان می رفت جواب می شنید، او در کنار قبر اباعبدالله دفن است. چون اهل دل بوده است و پدر و مادر پیر را به دوش می کشیده به کربلا می برده است. یعنی یک هفته پدر را می برده و هفته دیگر مادر را. یکی از هفته ها مادر هم می خواسته که همراه آنها برود و ایشان به سختی هر دو را به زیارت کربلا برده است. از آن به بعد هر وقت که می گفته «السلام عیلک یا ابا عبدالله» جواب می شنیده و علیکم السلام.

*اگر اهل دل باشیم و مراقب اعمال و رفتارمان باشیم جواب می شنویم.

 

 

 

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
صادق
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۵۷ - ۱۳۹۲/۱۱/۲۲
0
0
خوشا به سعادتشان
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین