عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۴۱۹
تاریخ انتشار : ۱۶ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۴۷
پس از متوقف شدن بارش شديد باران در شهر مدينه منوه و گذشت چند روز از بسته شدن درهاي بقيع‌ از روز گذشته اين مكان مقدس به روي زائران گشوده شد.

عقیق:پس از متوقف شدن بارش شديد باران در شهر مدينه منوه و گذشت چند روز از بسته شدن درهاي بقيع از روز گذشته اين مكان مقدس به روي زائران گشوده شد.
به دنبال بارش شديد باران و جاري شدن آب در اطراف حرم مطهر نبوي و همچنين فراگير شدن آب در بقيع، ماموران سعودي در طي چند روز گذشته مانع ورود زائران و عمره گزاران به اين مكان مقدس مي شدند، اما از روز گذشته اين حرم به سوي زائران گشوده شده است.
با توجه به بسته بودن بقيع در چند روز گذشته امروز شاهد حضور خيل عظيمي از زائران كشورهاي مختلف بوديم كه مشتقانه و پس از زيارت حرم حضرت رسول اكرم(ص) به اين مكان مقدس مي رفتند.
برخي از زائران به خبرنگار پايگاه اطلاع رساني حج مي گفتند، اميدواريم روزي فرا رسد كه اين مكان مقدس براي هميشه به روي زائران گشوده شود و بانوان نيز بتوانند به راحتي به زيارت ائمه اطهار عليهم السلام در اين قبرستان بروند.
بنابر اين گزارش، امروز شاهد حضور بانوان ايراني در پشت ديوارهاي فولادي بوديم كه با چشم حسرت به اين مكان مي دوختند و اشك مي ريختند و با ائمه بقيع عليهم السلام به راز و نياز مي پرداختند.
در اين حرم مطهر قبر چهار تن از ائمه اهل بيت، امام مجتبي، امام سجاد، امام باقر و امام صادق(ع)  در كنار هم و به فاصله
۲ تا ۳ متري اين قبرها، قبر عباس عمومي گرامي رسول خدا(ص) قرار گرفته و در كنار آن نيز قبر ديگري است كه متعلق به فاطمه بنت اسد است.
قبل از ويراني ساختمان اين حرم مطهر همه اين قبور شش‌گانه در زير گنبد و داراي ضريح زيبايي بودند. همچنين مدفن تعدادي از همسران، فرزندان، اقوام و عشيره پيامبر اسلام و جمع كثيري از صحابه و ياران آن حضرت و تعداد بي‌شماري از شهدا و علما در اين قبرستان قرار دارد.
گفتني است مقامات سعودي و مسوولان حرم نبوي چند سالي است كه اجازه ورود چند ساعته زائران به قبرستان بقيع را بعد از نماز صبح و عصر مي‌دهند اما در چند روز گذشته به جهت بارش باران از حضور زائران در اين قبرستان ممانعت به عمل آمد.














211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین