عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۴۱۳
تاریخ انتشار : ۱۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۲:۳۳
رييس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي در جريان بازديد از مرز مهران گفت: تردد زوار بصورت انفرادي از مرز مهران ضروري است و اعمال محدوديت در اين زمينه منطقي نيست.

عقیق:در جلسه‌اي با حضور محسني رئيس كميته امنيت ملي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي و شوهاني نماينده ايلام و عضو اين كميسيون اظهار كرد: تردد زائران در مرز مهران در اربعين امسال بيش از چهار برابر سال گذشته بود كه زير ساخت‌هاي شهرستان مهران جوابگوي اين حجم گسترده از زائران نيست.
«كلانتري» دريافت رواديد براي مردم استان هزينه دارد و با ايجاد كنسول‌گري در ايلام بخشي از مشكلات مردم در اين زمينه رفع خواهد شد و مردم استان در صورت صدور ويزاي انفرادي در استان مي‌توانند به راحتي عتبات عاليات را زيارت نمايند.
معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام نيز در اين نشست خواستار شتاب بخشي و ايجاد بسترهاي لازم در پايانه بين‌المللي مرز مهران براي تردد زائران انفرادي به عتبات عاليات عراق شد.
رييس كميته امنيت ملي كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: مطالعه و برنامه ريزي لازم در خصوص استقرار كنسولگري عراق و تردد انفرادي زوار عتبات عاليات به سرعت انجام مي‌شود.
احمد شوهاني - نماينده مردم ايلام در مجلس شوراي اسلامي نيز در اين نشست گفت: رايزني‌هاي لازم با وزرارت امور خارجه براي ايجاد كنسول‌گري عراق در استان انجام شده است.
وي ادامه داد: در ديدار با دكتر ظريف وزير امور خارجه، وي قول مساعد داد براي راه اندازي كنسول‌گري عراق در استان تلاش خواهد كرد.
بر اساس اين گزارش، علاالدين بروجردي رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي ومحسني، دبير كميسيون امنيت ملي مجلس، به همراه شوهاني عضو كميسيون و استاندار ايلام و هيأت همراه از مرز بين‌المللي مهران بازديد كردند.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي با بيان اينكه با توجه به حجم بالاي تردد زائرين ايراني از اين مرز و اهميت اين مرز برنامه اين بازديد گذاشته شده است تا از نزديك با مسائل و مشكلات آشنايي و در جلسه بعدي مورد بررسي قرار گيرد.
وي افزود: عليرغم اينكه بحث بودجه در مجلس را داشتيم براي حل مشكل تردد انفرادي در مرز مهران با توجه به اهميت موضوع و پيگيريهاي آقاي شوهاني نماينده ايلام در مجلس، جهت بررسي وضعيت مرز به مهران سفر كرديم و با توجه به گزارشات رسيده به كمسيون امنيت مجلس و نيز حجم بالاي تردد بايد فضاي بازتري براي شهرستان ايجاد شود چرا كه بحث زيارت كاري ارزشمند است.
رئيس كميسيون امنيت ملي مجلس شوراي اسلامي اضافه كرد: ما در عراق ناهنجاري فرهنگي نداريم و با توجه به سياستهاي كلان نظام بايد تسهيلات بيشتري را فراهم كنيم.
وي با بيان اينكه رفتن زوار بصورت انفرادي يك امر منطقي است و اين محدوديت‌ها منطقي نيست تصريح كرد: در برگشت با تشكيل جلسه‌اي با سازمان حج، وزارت امور خارجه و ارگانهاي ذيربط بتوانيم تصميمي بگيريم و بعنوان پيشنهاد مجلس و كميسيون امنيت ملي تا تصميمات اساسي در اين زمينه اتخاذ گردد.
سعيد اوحدي رياست سازمان حج و زيارت پيش تر اعلام كرده بود: دريافت عوارض از زائران عتبات عاليات سليقه اي شده است به طوري كه شوراي شهر مهران مصوب كرده از هر زائر ايراني عبوري
۱۰ هزار تومان دريافت شود. در حالي كه گرفتن چنين وجهي قانوني نيست و اجراي آن نياز به مصوبه دولت دارد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین