عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۳۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آبان ۱۳۹۱ - ۱۴:۳۳
سید مهدی میرباقری در اجتماع حسین جان(ع)
عزیزان ! سعی کنید انس و الفت خود را با ادعیه مانند ندبه ، کمیل و ... افزایش دهید . بر روی طهارت باطنی خود کار کنید ..
حجت الاسلام سید مهدی میر باقری ، در اجتماع بزرگ حسین جان(ع) ، که جمعه شب در مسجد ارک تهران برگزار شد ،  ضمن توصیه مداحان و شاعران  به تسلط پیدا کردن بر مقاتل گفت : مداح و شاعری که مراجعه مستمر به مقتل نداشته باشد نمی تواند در زمینه اقامه عزای سید الشهدا (ع) تاثیر گذار شود.

به گزارش عقیق ، این سخنران ، با اشاره به اهمیت مطالعه برای شعرا و مداحان،  آنها را به آشنایی با معارف اخلاقی ، ادبیات عرب (خاصه شعرا)،  معارف توحیدی و آشنایی با مقامات اهل بیت علیهم السلامتوصیه کرد.

حجت الاسلام میر باقری ، ضمن تاکید بر مطالعه ادبیات عرب گفت: یکی از گنجینه های ما منبری ها و مداح ها اشعار عربی است مانند کمیت و دعبل که با مضامین بسیار لطیف ، می تواند الهام بخش بسیاری نکات به خصوص  برای شعرای عزیز باشد.

سخنران این برنامه ، مناجات و ارتباط قلبی با خدا را یکی از موثر ترین شرایط تاثیر گذاری هیئات دانست و گفت : مداحان عزیز!  سعی کنید انس و الفت خود را با ادعیه  مانند ندبه ، کمیل و ... افزایش دهید . بر روی طهارت باطنی خود کار کنید .  حالت بکاء را در خودتان تقویت کنید و آن را مستمعینتان هم انتقال دهید. مشغولیت های دنیوی خود را کمتر کنید تا نورانی شوید.

حجت الاسلام میر باقری مداحان جوان را به برنامه ریزی برای بیست سال آینده توصیه کرد و افزود: مطالعه خود را در زمینه معارف اهلبیت (ع) بالا ببرید ، مداحی که مطالعه عمیق نداشته باشد امکان به انحراف کشیده شدنش زیاد است . حتماً تاکید می کنم هر  مداح یک دور هم که شده بحارالانوار  را بخواند.

وی با اشاره به اینکه تا می توانید فضای رقابت و جدال را در این دستگاه کم کنید ، به شعرا نیز توصیه های داشت: سعی کنید در ارائه شعر به مداحان سخاوت داشته باشید ، این نباشد که شاعر بگوید تا خودم شعری را نخوانم به کسی نمی دهم . "خود" در این خیمه نباید معنی داشته باشد.
خدا حفظ کند آقای سازگار را. شعر های ایشان اگر نگوییم همه اش ، اکثریتش دارای معانی و معارف عمیقی است . ایشان بسیار در دادن شعر به دیگران سخاوتمندانه رفتار می کنند . حتی بعضا به منزلشان می سپارند که اگر کسی تماس گرفت ، شعر را در اختیارش قرار دهید . این یعنی اخلاص ، و خداوند به همین خاطر برکت هم می دهد. زیر این علم نباید دنبال خود برتربینی و اثبات خود باشیم ، وظیفه همه ما در این دستگاه باید معرفی خدا و رسول و اهلبیت(ع) باشد.


کد خبرنگار:212111


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین