عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۲۵۲
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۸:۴۷
در محضر بزرگان فرصتی است برای آموختن نکاتی که حاصل تجارب شخصی انسانهای بزرگ و موفق و در حقیقت راه میان‌بری است به سوی خوبی‌ها و درستی‌ها که تقدیم به همه کاربران عزیز می‌گردد.

عقیق: حجت الاسلام والمسلمين محسن قرائتي در برنامه اين هفته «درس هايي از قرآن» تاثير اخلاص در دوري از اضطراب و رسيدن به آرامش را چنين توصيف کرد:

«يکي از برکات اخلاص اين است که آدم تمرکز دارد، استرس و اضطراب ندارد. به يک خانم بگويند: يک مهمان داريم، که فقط سوپ مي خورد، مي گويد: قدمش روي چشم! اما اگر گفتند: ۳۲ مهمان داريم. ۳۲ رقم غذا مي خواهند ،خانم اصلا گيج مي شود چه کند. اصلا نمي شود. خدا هم يکي است. «قل هوا...احد» (اخلاص/۱) يعني خدا يکتاست. هم زود راضي مي شود. «يا سريع الرضا». يکي است و زود راضي مي شود، آن هايي که اخلاص ندارند، هم مي خواهند او را راضي کنند، هم افراد مختلف را راضي کنند، همه هم يک جا راضي نمي شوند و لذا استرس دارند.

حديث داريم اگر تو مخلص باشي از ديگران بي نياز هستي. «اعمل لوجه الواحد»... تو براي يک نفر کار بکن. «يکفيک الوجوه کلها» بگو: خدايا من چون اين کار را تو قبول داري، براي رضاي تو اين کار را مي کنم، منتهي يک مشت مخالف دارم. خودت مخالفان را درست کن، اين خيلي مهم است


منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین