عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۱۹۸
تاریخ انتشار : ۱۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۷:۰۱
موسسه دارالحدیث شش کتاب کودک در موضوعات دینی و تاریخ زندگی اهل بیت منتشر کرده است و قرار است برنامه رونمایی نیز برای کتاب‌ها برگزار شود.

عقیق: موسسه علمی فرهنگی دارالحدیث در راستای عمومی‌سازی مفاهیم دینی و ترویج سیره‌ی اهل بیت عصمت و طهارت، اقدام به نشر شش کتاب ویژه‌ کودکان در موضوعات دینی و تاریخ زندگی اهل بیت کرده است. این شش کتاب شعر و داستان عبارتند از:

«نوگل باغ پیامبر (ص)»؛ داستان زندگی امام حسن مجتبی (ع) نوشتۀ مجید محبوبی و تصویرگری حسین آسیوند برای گروه سنی ب و ج (هشت تا یازده سال). کتابی که با نثری شاعرانه و آهنگین به داستان‌هایی از وقایع مهم زندگی دومین امام معصوم (ع) می‌پردازد

«زیباترین سرزمین دنیا»؛ نوشته زهرا عبدی و تصویرگری فانتزی اثر سمانه یاری برای گروه سنی ب (هشت تا نه سال). کتابی متشکل از داستان های کوتاه با مضامین اخلاقی مانند مهربانی، صبر و تلاش.

«یار پیامبر (ص)»؛ زندگی نامه امام علی (ع) نوشته مجید محبوبی با تصویرگری حسین آسیوند برای گروه سنی ب و ج (هشت تا یازده سال). در این کتاب وقایع مهم زندگی نخستین امام معصوم (ع) برای کودکان با زبان داستان شرح داده شده است.

مجموعه شعر کودک درباره امام زمان (عج) با عنوان «تولدت مبارک» سروده مریم زندی و تصویرگری سمانه یاری برای گروه سنی الف و ب (هفت تا نه سال). در این کتاب شعرهای کوتاه با مضامین انتظار و ظهور حضرت حجت (عج) با فضای شاد و امیدبخش برای کودکان منتشر شده است.

«خانه خدا در کوچه ماست»؛ نوشته سیدمحمد مهاجرانی و تصویرگری مینا محبت نیا برای گروه سنی ب و ج (هشت تا یازده سال)

مجموعه داستان های کوتاه در فضای امروز با محوریت مضمون یکی از سخنان معصومان (ع) درباره اهمیت و ارزش حضور در مسجد، براساس کتاب روایات «حکمت‌نامه مسجد» تالیف آیت الله ری شهری

و «گل همیشه بهار»؛ نوشته مجید محبوبی و تصویرگری منصوره محمدی برای گروه سنی ب و ج (هشت تا یازده سال). در این کتاب وقایع مهم زندگی سومین امام معصوم (ع) برای کودکان به صورت داستان روایت می‌شود.

گفتنی است این موسسه در نظر دارد برای این کتاب‌ها برنامه رونمایی نیز برگزار کند که مراسم رونمایی از این کتاب‌ها، صبح روز شنبه 19 بهمن‌ماه مصادف با میلاد امام حسن عسکری (ع) در سالن اجتماعات مجتمع آموزشی تربیتی هدایت واقع در قم، بلوار غدیر، کوچه 8 برگزار می‌شود.

 

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین