عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۱۰۵۵
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۶:۰۳
در عصر حاضر که گرفتاری ها و فشارها از هر سوی متوجه شیعیان در اقصی نقاط جهان است، عموماً اکثر افراد به دنبال راه حلی می گردند، اما جالب است بدانید حضرت آیت الله بهجت راه رهایی از این مشکلات را چنین بیان داشته اند:

عقیق: لازم است برای رهایی از گرفتاری ها و مشکلات مخصوصاً دعای شریف «عَظُم البَلاء وَ بَرح الخَفاء» را بخوانیم، و از خدا بخواهیم برساند صاحب کار (حضرت مهدی (عج)) را.
با او باشیم، حالا اگر رساند که رساند، و اگر نرساند، دور نرویم از کنار او. از رضای او دور نرویم او می بیند، او می داند حرف هایی که ما به همدیگر می زنیم!
در هر حال برای تعجیل در امر فرج و رفع نگرانی ها و گرفتاری ها و نجات و اصلاح حال مؤمنین، بگوییم:
«اللهُم اکشف هذه الغمّة عَن هذه الامّة بِظُهوره»؛ خداوندا، با ظهور حضرت حجت «عج» این ناراحتی را از این امت برطرف نما. زیرا واقعاً از ظلم و ستم و بلا و فشاری که بر سر اسلام و مسلمین به خصوص اهل ایمان می آید، کارد به استخوان رسیده است.
ابتلائات شیعه، امروز بسیار زیاد است. امراض مختلف، سرطان، حوادث و... باید در مشاهد مشرفه و مواقف مهمه برای رفع ابتلائات شیعه دعا کرد و تضرع نمود.
ما از همه باید بخواهیم که متوسل شوند و دعا کنند و تضرع نمایند، تا بلکه فَرجی حاصل شود.
دعای فرج اگر موجب فرج عمومی نشود، برای دعاکننده موجب فرج خواهد بود ان شاءالله. چنانچه در برخی از روایات آمده: دعا کنید که در آن فرج شماست.
برخی از مردم به مرحوم آقای شیخ حسنعلی تهرانی متوسل می شدند و نتیجه می گرفتند، ولی متوجه امام عصر «عج» نیستند! ما باید به امام عصر «عج» بیش از این ها متوسل باشیم تا نتیجه بگیریم. مسلماً امام عصر «عج» از هر کسی بهتر می تواند مؤثر باشد.
اگر اهل ایمان، پناهگاه حقیقی خود- یعنی حضرت صاحب «عج»- را بشناسند و به آن پناه ببرند بی شک از سوی وی مورد عنایت قرار گرفته و از مشکلات رها می گردد!؟


پی نوشت ها:
1- ساعی، سید مهدی. به سوی محبوب: 109.
2- خرازی، سید محسن. روزنه هایی از غیب: 55.
3- در محضر آیت الله بهجت. 700 نکته، ج2: 256.
* اسلام جو، حامد. پرسش های شما و پاسخ های آیت الله بهجت: 43.

 منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین