عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۹۸۷
تاریخ انتشار : ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۹:۴۷
برگزار میشود؛
مراسم بزرگداشت ولادت حضرت عبدالعظیم الحسنی(ع)دوشنبه شب ۱۴ بهمن ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری، برگزار می شود.

عقیق: مراسم بزرگداشت میلاد با سعادت، نماینده امام هادی علیه السلام در سرزمین ری، محدث والامقام و مجاهدی پارسا از فرزندان امیرالمومنین علی علیه السلام، حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در بارگاه ملکوتی حضرتش برگزار می شود.
به گزارش روابط عمومی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، این مراسم معنوی دوشنبه شب 14 بهمن ماه بعد از اقامه نماز جماعت مغرب و عشاء در مصلای بزرگ ری، با تلاوت آیات قرآن کریم توسط قاری ممتاز و بین المللی آقای محمدرضا پورزرگری آغاز و در ادامه با قرائت زیارت نامه توسط آقای احمد زین العابدین فرد و قرائت اشعار توسط آقای غلامرضا سازگار برگزار خواهد شد.


بنابراین گزارش مدیحه سرائی ذاکر اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام آقای مجتبی باقری و ایراد سخنرانی توسط حجت الاسلام و المسلمین دکتر هاشمیان از دیگر برنامه های این مراسم نورانی خواهد بود.
بنا به سنت دیرینه، اهالی شهرستان ری، همه ساله این روز را عید می گیرند و با پخش نقل و شیرینی میلاد با سعادت این خورشید آسمان سرزمین ری را به یکدیگر تبریک می گویند.
این مراسم از طریق پایگاه اطلاع رسانی آستان مقدس حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام به نشانی www.abdolazim.com به صورت مستقیم پخش خواهد شد.
حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام فرزند عبدالله بن علی از نوادگان حضرت امام حسن مجتبی علیه السلام است که نسبش با چهار واسطه به آن حضرت می رسد و از این رو به «حسنی» شهرت یافته است.
میلاد مبارک آنحضرت در سال 173 ه.ق در مدینه منوره نقل شده است و 79 سال عمر با برکت ایشان، با دوران امامت چهار امام معصوم یعنی امام موسی کاظم علیه السلام، امام رضا علیه السلام، امام محمدتقی علیه السلام و امام علی النقی علیه السلام مقارن بوده است.


حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، محضر مبارک امام رضا علیه السلام، امام محمد تقی علیه السلام و امام هادی علیه السلام را درک کرده و احادیث فراوانی از آنان روایت نموده است.
حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین علیهم السلام و از چهره های بارز و محبوب و مورد اعتماد، نزد اهل بیت عصمت و طهارت علیهم السلام و پیروان آنان بود.
توصیف ائمه معصومین علیهم السلام از ایشان، نشان دهنده شخصیت علمی و مورد اعتماد ایشان است؛ حضرت امام هادی علیه السلام گاهی اشخاصی را که سؤال و مشکلی داشتند، راهنمایی می فرمودند که از حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام بپرسند و او را از دوستان حقیقی خویش شمرده و معرفی می فرمودند.
اکنون نیز بارگاه نورانی و باصفای حضرت عبدالعظیم الحسنی علیه السلام، در شهرری قبله تهران، قرار دارد که پیوسته از سراسر ایران و از سایر نقاط جهان مشتاقان اهل بیت علیهم السلام و ارادتمندان به ساحت مقدس امامزادگان والامقام برای زیارت به آن مشرف شده و به توسل می پردازند.
در روایتی از حضرت امام هادی علیه السلام نقل شده که ایشان فرموده است هر کس قبر او (حضرت عبدالعظیم الحسنی) را زیارت کند، بهشت بر او واجب می شود و همچنین ابن قولویه در کتاب کامل الزیارات از محمد بن یحیی اشعری عطار قمی روایت کرده که شخصی از اهل ری گفت، بر حضرت امام هادی علیه السلام وارد شدم، آن جناب از من پرسید در کجا بودی؟ عرض کردم: به زیارت سیدالشهداء علیه السلام رفته بودم، فرمود: آگاه و متوجه باش، اگر قبر عبدالعظیم را که در نزد شماست زیارت کرده بودی، مثل این بود که حسین بن علی علیه السلام را زیارت کرده باشی.

 

منبع:شبستان


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
1
انشاالله خداوند توفیق زیارت این بزرگوار را نصیب بفرمایید
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
1
السلام علیک یا سیدالکریم
محمد
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۱:۳۳ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
1
انشاالله در ایام ولادتشان به حرم مشرف میشویم
علی
|
GERMANY
|
۱۹:۲۰ - ۱۳۹۲/۱۱/۱۲
0
1
ازاین برنامه هم گزارش خبری وتصویری تهیه نمایید
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین