عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۰ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۱:۴۴
ذوات مقدس معصومين(ع) وسيله ارتباطي ميان بندگان و خداي متعال هستند و همه شئونات و کراماتي که دارند، معلول اطاعت و بندگي خداوند است.

عقیق: حجت‌الاسلام سيد حسين مؤمني در جمع زائران حضرت معصومه(س) با اشاره به روايتي از امام باقر(ع) در خصوص نزديک شدن به درگاه الهي، اظهار داشت: بر اساس اين روايت، اين که ائمه اطهار(ع) از مقربان درگاه الهي هستند،‌ به خاطر خويشاوندي نيست، بلکه متاثر از رابطه علت و معلولي است.
اين پژوهشگر حوزوي خاطرنشان کرد: اگر ذوات مقدس معصومين(ع) وسيله ارتباطي ميان بندگان و خداوند هستند، همه شئونان و کراماتي که دارند، معلول اطاعت و بندگي خداوند است.
وي، عبوديت و بندگي و تقوا را ملاک تقرب به درگاه الهي دانست و با بيان اين که ائمه معصوم(ع) به معناي کامل، به اين مقام عبوديت و بندگي رسيدند، خاطرنشان کردند: ‌حضرت فاطمه معصومه(س) داراي مقام و منزلتي هستند که اين جايگاه در ميان امام زادگان کم‌نظير است.
حجت‌الاسلام مؤمني با اشاره به نقل زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) از سوي امام معصوم(ع)، اظهار داشت: اين که امام معصوم(ع) روش و ادب زيارت کريمه اهل بيت(س) را بيان مي‌کند، آن هم با چنين معارف و تعاليم ارزشمندي،‌ نشان از جايگاه رفيع اين بانوست.
وي افزود: اين بانو پس از تحمل مصيبت‌هاي بسيار وارد قم شدند، 17 روز  ميهمان مردم اين شهر بود و در اين مدت مکاني را براي عبادت انتخاب کردند.
سخنران اين مراسم در تبيين برخي مقامات کريمه اهل بيت(س)، ابراز داشت:‌ حضرت فاطمه معصومه(س) بر اثر اطاعت و بندگي، به مقامي رسيدند که شفاعت دسته ‌جمعي شيعيان براي ورود به بهشت براي ايشان قرار داده شد.
وي ادامه داد: بر اساس روايات اسلامي، کسي که اين بانو را با معرفت به حق و جايگاهشان زيارت کند، بهشت بر او واجب است. بايد بدانيم که معرفت، شرط قبولي زيارت و تحقق اثر زيارت آنها، است.
حجت‌الاسلام مؤمني، امر به زيارت حضرت فاطمه معصومه(س) از سوي ائمه معصوم(ع) را مقام ديگري براي ايشان معرفي کرد و گفت: بزرگان و اولياي الهي، براي تقرب به مقام الهي، بر زيارت اين بانو اهتمام داشتند.
وي با اشاره به اين که پاداش زيارت حضرت فاطمه معصومه(س)، بهشت است، گفت: در روايات معصومين(ع)، قم به عنوان حرم اهل‌بيت (ع) و محل امن مؤمنان و عش آل محمد(ص) معرفي شده است.


منبع:آریا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین