عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۲۰۷۸
تاریخ انتشار : ۱۹ آبان ۱۳۹۱ - ۱۸:۰۰
برنامه ویژه برای محرم ۹۱ از سوی سازمان اوقاف:
مدیرکل امور اعزام مبلغان سازمان اوقاف از اعزام بیش از 3 هزار و 500 مبلغ در ایام محرم به سراسر کشور خبرداد. حجت الاسلام احمد پاک نهاد در گردهمایی مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: این تعداد شامل هزار و 500 مبلغ اعزامی از قم و 2 هزار مبلغ بومی استانهاست.
عقیق: مدیرکل امور اعزام مبلغان سازمان اوقاف از اعزام بیش از 3 هزار و 500 مبلغ در ایام محرم به سراسر کشور خبرداد.
حجت الاسلام احمد پاک نهاد در گردهمایی مبلغان اعزامی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور اظهار داشت: این تعداد شامل هزار و 500 مبلغ اعزامی از قم و 2 هزار مبلغ بومی استانهاست.

وی با اشاره به ظرفیت عظیم تبلیغی در محرم بیان داشت: یکی از محورهای مهمی که مبلغان باید به آن بپردازند بحث وقف است زیرا تعداد زیادی موقوفات در گذشته بوده که امروز از بین رفته است.

مدیرکل امور اعزام مبلغان اوقاف اضافه کرد: در دوره قاجاریه 130 مدرسه وقفی در تهران بوده که امروز تنها آثری از آن برجای مانده است و این اماکن نیازمند احیاء و فعال کردن است.

توجه مبلغان به وقف

وی با تاکید بر تبیین ابعاد وقف برای مردم تصریح کرد: وقف موضوع بسیار مهمی است که می تواند مشکلات زیادی را در عرصه اجتماعی مرتفع کند و نباید به آن به عنوان مقوله ای مستحب نگاه کرد.

پاکنهاد از مبلغان محرم خواست تا محور سخنرانی یک دهه خود را وقف قرار دهند تا شاهد احیای بیشتر موقوفات باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنانش اضافه کرد: تخصصی شدن تبلیغ و اعزام های تخصصی ضرورتی برای امروز جامعه است زیرا درخواسهای زیادی برای اعزام مبلغان سطح عالی از استانها به ما می رسد که در خور توجه است.

مدیرکل امور اعزام مبلغان اوقاف از تشکیل پرونده برای 500 مبلغ دارای مدرک دکتری و حافظ قرآن خبرداد و با اشاره به اعزام 3 هزار و 500 مبلغ در محرم امسال به نقاط مختلف کشور اظهار داشت: از این تعداد دو هزار مبلغ بومی هستند که در امامزادگان و مساجد مناطق محروم تبلیغ می کنند.

مدیرکل امور اعزام مبلغان اوقاف کشور با اشاره به توطئه‌های اقتصادی دشمن در قالب تحریم و ... تاکید کرد: آماده کردن مردم برای مقابله با مشکلات اقتصادی و ایجاد امید می تواند آخرین حربه دشمن در به زانو در آوردن ملت ایران را نیز ناکام بگذارد.


منبع: خبر گزاری مهر
کدخبرنگار: 212004

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین